TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Žiemos išdaigos darko automobilius

2013 02 11 6:01
Oresto Gurevičiaus nuotrauka/Temperatūrų svyravimas tarp teigiamos ir neigiamos dažniausiai pakenkia gumomis pridengtoms automobilių kėbulo vietoms.

Šaltuoju metų laiku temperatūrai lauke svyruojant apie nulį, susidaro šiltnamio efektas, skatinantis rūdyti mašinų kėbulus. Tiesa, dauguma vairuotojų prarūdijusias vietas pastebi tik pavasarį.

Panevėžyje veikiančio autoserviso savininkas Virginijus Baltušnikas dienraščiui LŽ sakė, kad mašinoms geriau labai šalti orai nei tokie, kokie vyrauja šią žiemą. "Žinoma, pirmiausia turiu omenyje automobilių kėbulus. Kitoms mašinos dalims, pavyzdžiui, akumuliatoriams, kaulus laužanti žiemos žvarba nėra gerai. Tačiau dabar mus reguliariai užgriūnantys atodrėkiai daro meškos paslaugą automobilių kėbulams - dažnas jų pradeda rūdyti vien dėl temperatūros svyravimų", - atkreipė dėmesį pašnekovas.       

Pasak V.Baltušniko, šiltos žiemos išdaigos beveik neveikia naujų automobilių. "Tačiau mūsų lengvųjų mašinų parkas yra labai senas, vidutinis jo amžius siekia nuo 10 iki 14 metų, o tokio senumo mašinos yra labai pažeidžiamos", - teigė verslininkas.

Atodrėkis varo neviltį

Panevėžiečio teigimu, oro temperatūros svyravimas apie nulį sukelia šiltnamio efektą, kuris ir kenkia sandarumą jau anksčiau praradusiems automobiliams. "Vienos pagrindinių automobilio detalių, saugančios jį nuo korozijos, yra gumos. Jos juosia stiklus, naudojamos kaip bagažinių ir durų apvadai. Kai lauke temperatūra tai pliusinė, tai minusinė, gumos atšoka nuo korpuso, dėl to sumažėja jų antikorozinis efektas. Pro jas ima skverbtis drėgmė, vietos po gumomis šlapiuoja ir šunta, o susidaręs šiltnamio efektas skatina oksidaciją ir rūdijimą", - dalijosi patirtimi V.Baltušnikas.

Pasak verslininko, naudotų automobilių vairuotojams apsaugoti savo plieninius žirgus nuo šiltnamio efekto beveik nėra jokių galimybių. Nebent tie žirgai, kaip neretai būdavo sovietiniais laikais, uždaromi į šiltus ir sausus garažus, ir iki pavasario jais nevažinėjama.         

Padeda aerozoliai

Verslininkas pažymėjo, kad vien tik permainingo žiemos oro automobilių kėbulams daroma žala yra menkutė, palyginti su ta, kokios mašinoms pridaro šaltuoju metų laiku ant kelio pilamos druskos ar jų mišiniai. Blogiausia, kai cheminės medžiagos ir nuolatiniai atodrėkiai automobilį veikia kartu.   

Sniegui tirpdyti skirtos cheminės medžiagos pirmiausia darko automobilio dugną, apatines kėbulo dalis. "Tačiau druskos gali pagreitinti ir, pavyzdžiui, mašinos sparno prarūdijimą, jei jame jau anksčiau būta metalą atidengiančio įbrėžimo. Paprastai tokių defektų atsiranda įvykus smulkioms avarijoms. Jei rudenį neuždažei metalą atvėrusių įbrėžimų, beveik gali būti garantuotas, kad pavasarį mašinos kėbule jau aptiksi skylių. Ypač tai būdinga senesnėms mašinoms - kai kurios jų šaltuoju metų laiku taip spėja supūti, kad atėjus pavasariui užtenka į pažeistą vietą durti pirštu, kad jis pro pažeistą vietą kiaurai praeitų kaip pro popieriaus lapą", - sakė verslininkas.

Žiemos atodrėkiai, V.Baltušniko teigimu, spartina rūdijimo procesą. "Žalingą druskų poveikį bent iš dalies galima neutralizuoti žiemą dažniau plaunant automobilį. Tuo metu saugant kėbulą nuo rūdžių nebūtina skubėti iškart perdažyti visos detalės, tarkime, sparno, ant kurio yra įbrėžimas. Juk kartais žmonės tam neturi pinigų. Tuomet užtektų sparną padažyti arba apipurkšti specialiais antikoroziniais aerozoliais, kurių apstu kiekvienoje rimtesnėje automobilių dalių parduotuvėje. O perdažyti detalę galima vėliau, kai atsiras finansinių galimybių ar laiko", - patarė verslininkas.

Kėbulų remonto ypatumai

LŽ kalbinti automobilių kėbulų remontą atliekančių autoservisų vadovai sutartinai tvirtino, kad permainingas žiemos oras staiga klientų būrio nepagausina. Vilniuje veikiančios automobilių remonto įmonės "Automatinė pavara" direktorius Alvydas Vinčius sakė, kad į dirbtuves užsukančių vairuotojų srautai išauga "pavasarį ryškiau pradėjus šviesti saulutei". "Žiemą savo mašinas mažai kas plauna, todėl ant kėbulo atsiradusios rūdžių žymės akies smarkiai nerėžia. Kas kita - pavasarį, vasarą, ankstyvą rudenį. Būtent tada sulaukiame didžiausio rūdis nuo savo automobilių šalinti susirengusių vairuotojų srauto", - teigė LŽ pašnekovas.

Priešingai tvirtino Vilniuje veikiančios bendrovės "Autovisata" vadovas Vygantas Gasiūnas, jis tikino, kad jo vadovaujamoje įmonėje klientai dažniausiai automobilių kėbulus remontuoja žiemą. "Gruodį-kovą išties sulaukiame daugiau klientų nei kitais metų mėnesiais. Tačiau ant kelių barstoma druska ar temperatūrų svyravimas čia nieko dėti. Paprasčiausiai žiemą labai suprastėja važiavimo sąlygos, keliai tampa slidūs ar dėl blogo oro sunku jais važiuoti, todėl padaugėja avarijų. Per eismo įvykius atsiradusius kėbulų pažeidimus vairuotojai stengiasi sutvarkyti jau kitą dieną, todėl ir plūsta į autoservisus", - atskleidė verslininkas.

Kaip ir A.Vičius, "Autovisatos" vadovas tikino pastebėjęs, kad rūdžių žymes, žiemą atsirandančias dėl temperatūrų svyravimo ar dėl druskos poveikio, vairuotojai linkę šalinti vasarą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"