TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Žvyru dengti keliai nyksta iš Lietuvos žemėlapio

2016 04 04 11:49
Žvyru dengtų kelių per dvejus metus Lietuvoje sumažės 700 kilometrų. Susisiekimo ministerijos archyvo nuotrauka

Per ateinančius dvejus metus žvyrkelių kaimo vietovėse turėtų smarkiai sumažėti. Susisiekimo ministerija, siekdama skubiau gerinti eismo sąlygas regionuose ir padėti šalia dulkančių vieškelių gyvenantiems žmonėms, pradeda įgyvendinti naujas žvyrkelių asfaltavimo programas. Per šiuos ir kitus metus visoje Lietuvoje ketinama išasfaltuoti šimtus kilometrų žvyru dengtų kelių.

„Susisiekimo ministerijos tikslas – užtikrinti tinkamą valstybinės reikšmės kelių būklę ir geras eismo sąlygas. Šiais ir kitais metais ypač didelį dėmesį planuojame skirti žvyrkeliams, esantiems kaimo vietovėse, kuriose yra apie tūkstantį gyventojų. Planuojame, kad 2016–2017 m. bus išasfaltuota beveik 700 km žvyrkelių“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Sujungs jau išasfaltuotus kelius

Per šiuos ir kitus metus daug dėmesio bus skirta trumpų žvyrkelių ruožų, įsiterpusių tarp jau asfaltuotų kelio atkarpų, asfaltavimui – vadinamajam „zebrų“ projektui. Šiemet bus pradėti daugiau kaip 100 ruožų asfaltavimo darbai, kuriuos numatoma baigti kitąmet. Per dvejus metus asfaltu ketinama padengti 209 trumpus žvyrkelių ruožus, iš viso 492 km. Šiemet šiems darbams iš Kelių priežiūros ir plėtros programos planuojama skirti 70 mln. eurų.

Atrenkant, kokius žvyrkelių ruožus asfaltuoti, pirmiausia atsižvelgta į jais vykstančių transporto priemonių eismo intensyvumą. Taip pat siekiant, kad kuo daugiau gyventojų galėtų vykti patogesniais keliais, buvo įvertinta, ar žvyrkelių ruožų asfaltavimas tolygiai mažins žvyrkelių skaičių atskiruose šalies regionuose. Atsižvelgta, kad išasfaltavus pasirinktą ruožą tame kelyje nebeliktų neasfaltuotų atkarpų. Daugiau dėmesio teko toms atkarpoms, kurios veda prie valstybinės reikšmės kelių, taip pat svarbiu atrankos kriterijumi tapo gyventojų prašymai dėl asfaltuotinų kelio ruožų.

Pasitelks papildomą finansavimą

Be Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, žvyrkeliams asfaltuoti bus pasitelktos ir ES investicijos. Pirmą kartą Lietuvoje bus pritaikytas naujas finansavimo modelis, kai lėšos rajoniniams keliams asfaltuoti skiriamos bendromis Susisiekimo ir Žemės ūkio ministerijų pastangomis.

Praėjusių metų pradžioje šios ministerijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos pasirašė susitarimą dėl žvyrkelių, esančių kaimo vietovėse ir skirtų vietiniam susisiekimui, rekonstravimo.

Buvo pateiktos 159 projektų paraiškos, pagal kurias 118 projektų skirta parama. Jau šiemet Kelių direkcija pradės šių žvyrkelių ruožų asfaltavimo darbus. Projektams numatoma panaudoti iki 14,3 mln. eurų Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai investicijų, taip pat bus skirta valstybės biudžeto bei Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų.

Panaudojant ES investicijas 2016–2017 m. laikotarpiu planuojama išasfaltuoti apie 115 km žvyrkelių Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos ir Vilniaus regionuose. Be to, pagal kitas šiuo metu jau galiojančias sutartis šiemet Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis kaimo vietovėse bus išasfaltuota dar maždaug 50 km žvyru dengtų kelių.

Vertinant kelerių pastarųjų metų darbus, šiemet žvyrkelių darbams skirtos lėšos – išties didelės. Palyginimui, praėjusiais metais žvyrkelių asfaltavimo darbams buvo skirta 25 mln., o 2014 m. – 7 mln. eurų.

Gerės susisiekimas ir saugumas

Žvyrkelių asfaltavimo naudą geriausiai gali įvertinti greta jų gyvenantys žmonės. Dažnai pavasario polaidžio metu žvyru dengti keliai tampa sunkiai pravažiuojami, juose klimpsta automobiliai. Siekiant išsaugoti kelią tenka riboti sunkiasvorių transporto priemonių eismą. Pavyzdžiui, 2014 m. dėl blogos būklės pavasario polaidžio metu eismas buvo ribojamas daugiau kaip 3 tūkst. km rajoninių kelių su žvyro danga. Tokių kelio ruožų per metus padaugėjo 9 proc.

Nemažai rūpesčių vietiniams gyventojams sukelia ir nuo neasfaltuotų kelių kylančios dulkės. Jos nukloja namų langus, kiemus, o kelyje tampa sunku įžiūrėti kitą automobilį, pėsčiąjį ar dviratininką. Todėl žvyrkelių asfaltavimas yra ne tik gyventojų gerovės, bet ir eismo saugumo klausimas.

Vietovėse, kuriose bus atlikti asfaltavimo darbai, sumažės triukšmas ir oro tarša, kelionės taps patogesnės, o atstumai bus įveikiami greičiau. Tai itin svarbu nelaimės atveju, kai kaimo žmones turi skubiai pasiekti gaisrininkų ar greitosios pagalbos automobiliai. Sumažės ir neigiamas poveikis aplinkai. Skaičiuojama, kad kilometras asfaltuoto kelio per 25-erius metus gali sutaupyti 5 tonas automobilių išmetamų kietųjų dalelių. Ne mažiau svarbu, kad geresni keliai leidžia sumažinti kelių priežiūros sąnaudas ir automobilių eksploatacijos išlaidas.

Planuojamas žvyrkelių asfaltavimas 2016–2017 m.

Programa Asfaltuojamų ruožų skaičius Bendras ilgis Finansavimo šaltinis
Trumpų žvyrkelių ruožų tarp jau asfaltuotų kelių ruožų asfaltavimo programa 209 492 km Kelių priežiūros ir plėtros programa (KPPP)
Žvyrkelių, esančių kaimo (iki 1 tūkst. gyventojų) vietovėse ir skirtų vietiniam susisiekimui, rekonstravimo programa 118 115 km Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai, valstybės biudžetas, KPPP
Nuolatiniai žvyrkelių asfaltavimo darbai 30 80 km KPPP
Iš viso: 357 687 km

Parengta bendradarbiaujant su Susisiekimo ministerija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"