TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Žymiausi sugrįžimai į "Formulę-1"

2010 01 13 0:00
M.Schumacheriui priklauso dauguma "Formulės-1" rekordų, bet atnaujinęs savo karjerą jis privers vėl taisyti statistikos lenteles.
AFP/Scanpix nuotrauka

Pastaruoju metu labiausiai "Formulės-1" užkulisiuose aptarinėjama naujiena - septyniskart pasaulio čempiono Michaelio Schumacherio sugrįžimas į lenktynes. Šiuolaikinėje F-1 toks sprendimas yra tikra retenybė, nors praeityje taip yra pasielgęs ne vienas žymus sportininkas.

Daugkartiniams F-1 čempionams Nikiui Laudai ir Alainui Prostui pergalės džiaugsmas buvo pernelyg svarbus, kad galėtų be jo gyventi. Kiti sportininkai, pavyzdžiui, Alanas Jonesas ir Nigelas Manselas jautė, kad gali pasiekti dar daugiau. M.Schumacheris niekada nedegė noru atsiriboti nuo F-1 ir dažnai lankydavosi lenktynėse. Kad ir kokios būtų sportininkų karjeros pabaigos priežastys, F-1 istorijoje netrūksta įspūdingų sugrįžimų.

Mike'as Hailwoodas

M.Hailwoodas savo karjerą "Formulėje" pradėjo 1963 metais, Didžiosios Britanijos "Grand Prix"(GP) startavęs su "Red Parnell Racing" ekipos "Lotus 25" bolidu. Tais metais jis ne tik debiutavo automobilių lenktynėse, bet ir tęsė sėkmingus pasirodymus motociklų varžybose bei pelnė savo trečiąjį pasaulio motociklų lenktynių čempiono titulą. Britas dalyvavo abiejų rūšių lenktynėse iki 1966 metų. F-1 jis nepasiekė įspūdingų rezultatų, bet valdyti motociklą jam sekėsi puikiai - skyręs jėgas vien tik motociklams, M.Hailwoodas dar keturis kartus tapo šių varžybų pasaulio čempionu.

Jis grįžo į F-1 1971-aisiais, kaip "Surtees" komandos narys. Su autsaiderės ekipos bolidu M.Hailwoodui pavyko kartą greičiausiai įveikti lenktynių ratą ir dukart užimti prizines vietas. Praleidęs ketverius metus "Surtees" komandoje, jis pasitraukė iš F-1 visam laikui būdamas vos 34 metų.

Alanas Jonesas

A.Jonesas buvo antras australas, tapęs F-1 čempionu (pirmuoju tapo Jackas Brabhamas). "Williams" ekipos narys A.Jonesas pirmais karjeros metais laimėjo ketverias lenktynes ir kitąmet, 1980-aisiais, tapo F-1 pasaulio čempionu. Trečiąjį sezoną jam nebepavyko pakartoti geriausio rezultato dėl nesutarimų su komandos draugu Carlosu Reutemannu. Nusivylęs čempionato taisyklėmis ir kai kuriais kolegomis, jis iš sporto pasitraukė laimėjęs paskutines sezono lenktynes Las Vegase.

Po dvejų metų pertraukos A.Jonesas grįžo į F-1 kaip silpnos "Arrows" ekipos narys. Jis startavo vos vienose lenktynėse ir net nepasiekė finišo. Po dar dvejų metų atkaklusis australas trečią kartą pasibeldė į F-1 duris. 1985-aisiais tapęs "Carl Haas" pilotu, A.Jonesas nė karto nepasiekė finišo. Kitais metais jo "Lola" bolidas taip pat dažnai gedo, bet sportininkui pavyko pelnyti keletą taškų ir sezoną baigti 12 vietoje.

Jacques'as Villeneuve'as

Garsiojo Gilles'o Villeneuve'o sūnus "Williams" ekipoje debiutavo 1996-aisiais ir vos nelaimėjo savo pirmųjų lenktynių. Per debiutinį sezoną naujokas pelnė net keturias pergales ir tapo F-1 vicečempionu. Kitąmet jis palypėjo dar laipteliu aukščiau ir pelnė pasaulio čempiono titulą. Tačiau nuo tada įspūdingi J.Villeneuve'o rezultatai baigėsi. 1999 metais jis prisidėjo prie savo vadybininko Craigo Pollocko projekto - "BAR" ekipos ir ketverius metus stengėsi ištraukti ją iš autsaiderių. Tačiau 2003 metais ekipos valdymą perėmus Davidui Richardsui, J.Villeneuve'as tapo nebereikalingas ir prieš paskutines sezono lenktynes buvo išmestas iš komandos. Beveik metus praleidęs toli nuo F-1, sportininkas grįžo į "Renault". Nepelnęs nė taško kitąmet jis startavo "Sauber" ekipoje, bet per dvejus metus šioje komandoje jis pelnė vos keletą taškų ir 2006 metų sezono viduryje turėjo užleisti vietą jaunam bei perspektyviam lenkui Robertui Kubicai.

Nikis Lauda

Šis lenktynininkas kartu su ekipos vadovu Luca di Montezemolo aštunto dešimtmečio viduryje sugrąžino "Ferrari" į pergalių kelią, 1975-1977 metais jis galėjo tris kartus iš eilės tapti F-1 čempionu, bet planus sujaukė šio laikotarpio viduryje įvykusi avarija Niurburgringe, kai N.Lauda vos nežuvo liepsnose. 1978-aisiais jis startavo "Brabham" ekipos sudėtyje ir pelnė dvi pergales, tačiau lenktynininko motyvaciją žlugdė nuolat gedęs automobilis. Kitais metais jam pavyko baigti tik dvejas lenktynes iš 13, todėl per treniruotę prieš Kanados GP N.Lauda demonstratyviai įvažiavo į ekipos garažą ir išrėžė savo vadovui Bernie Ecclestone'ui, kad prarado susidomėjimą lenktynėmis ir nedelsdamas pasitraukia iš F-1.

Baigęs sportininko karjerą, N.Lauda įkūrė oro bendrovę "Lauda Air", bet po dvejų su puse metų "McLaren" vadovas Ronas Dennisas pasikvietė jį atgal į F-1. Ketverius metus "McLaren" atstovavęs N.Lauda trečiaisiais metais po sugrįžimo pelnė F-1 čempiono titulą, įveikdamas savo komandos draugą Alainą Prostą.

Nigelas Mansellas

Daugiau nei ketverius metus vairavęs nuviliantį "Lotus", britas pergalių skonio paragavo tik su "Williams". Antrąjį sezoną atstovaudamas šiai ekipai, jis vos netapo F-1 čempionu, bet sportininko viltys subliuško per paskutinį GP Adelaidėje sprogus galinei jo bolido padangai. 1987 metais jis vėl liko antras. Kitąmet N.Mansellui apskritai nesisekė, nuolat gedo jo bolidas, taigi nusivylęs sportininkas 1989-aisiais perėjo į "Ferrari" ir nugalėjo per savo pirmas lenktynes kartu su šia ekipa. Atkaklų ir bebaimį lenktynininką italų ekipos gerbėjai tiesiog dievino, tačiau jis pats nusivylė "Ferrari" vidaus politika ir A.Prosto protegavimu, todėl 1990 metų pabaigoje pareiškė pasitraukiantis iš F-1.

Bet tai buvo tik grasinimai. N.Mansellas grįžo į "Williams", trečią kartą tapo F-1 vicečempionu, o kitąmet, 1992-aisiais, pagaliau pelnė ir čempiono titulą. Tačiau ekipai pranešus, kad kitą sezoną brito komandos draugu taps A.Prostas, N.Mansellas nutraukė savo karjerą ir pasuko į JAV organizuojamas "IndyCar" lenktynes. 1993 metais debiutantas be vargo tapo serijos čempionu, bet kitąmet, po Ayrtono Sennos žūties, "Williams" vėl pakvietė N.Mansellą grįžti. Laimėjęs paskutines sezono lenktynes jis pasirašė sutartį su "McLaren", tačiau šios ekipos sudėtyje startavo vos du kartus ir nepelnė nė taško.

Alainas Prostas

Jau per savo debiutinį sezoną su "McLaren" 1980-aisiais A.Prostas parodė neblogus rezultatus, bet labiau jo galimybės atsiskleidė "Renault". Jei sportininkui pavykdavo pasiekti finišą, jis dažniausiai pelnydavo taškų arba pergalę. 1983 metais jis tapo F-1 vicečempionu, kitą sezoną perėjęs į "McLaren" pakartojo šį rezultatą, o kitus dvejus metus džiaugėsi čempiono titulu. Dar kartą čempionu jis tapo 1989-aisiais ir nusprendė karjerą pratęsti "Ferrari" ekipoje. 1990 metais jis vos nepelnė pirmojo čempiono titulo ekipai per dešimtmetį, bet po sūsidūrimo Japonijoje su A.Senna titulas atiteko pastarajam. Kitą sezoną A.Prostui sekėsi prasčiau ir metų pabaigoje italų ekipa jį atleido palyginusi su sunkvežimiu.

Metus pailsėjęs, 1992-aisiais jis grįžo į "Williams" ir solidžia persvara laimėjo sau ketvirtąjį F-1 čempiono titulą.

Įdomybės

Šiuolaikinėje F-1 yra buvę trys netradiciniai sugrįžimai - Mika Hakkinenas, Fernando Alonso ir Felipe Massa po savo pirmųjų sezonų tapo pilotais-bandytojais, o grįžę į lenktynes pademonstravo įgytą patirtį.

41 metų M.Schumacheris kovo 12 dieną Bahreino GP sėdęs prie "Mercedes" bolido vairo privers perrašyti F-1 rekordų suvestinę. Iki šiol pastarąjį kartą lenktynininkas, kuriam per keturiasdešimt, vairavo bolidą 2005-aisiais per Vengrijos GP. Tada Chanochas Nissany per savo 42 gimtadienį bandė "Minardi" bolidą. Pastarasis daugiau nei 40 metų sportininkas, dalyvavęs lenktynėse, buvo 41 metų ir 9 mėnesių sulaukęs N.Mansellas, startavęs 1995 metais Ispanijoje.

Vyriausias lenktynininkas, dalyvavęs F-1, apskritai yra Louisas Chironas. 1995 metais Monako GP jis startavo būdamas 55 metų ir 9 mėnesių.

M.Schumacheris sumuš vieną ilgiausiai F-1 besilaikančių rekordų - didžiausio laiko tarpo tarp pirmųjų ir paskutinių lenktynių karjeroje įrašą. Dabar jis priklauso Grahamui Hillui, debiutavusiam F-1 1958 metais Monako GP ir baigusiam karjerą po daugiau nei 16 su puse metų 1975-aisiais Brazilijoje. Kai M.Schumacheris startuos Bahreino GP, nuo jo pirmųjų lenktynių bus praėję 18 su puse metų.

Pagal užsienio spaudą parengė Ilona STAŠKUTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"