TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

„Bored Panda“ sėkmė: viskas išmokstama dirbant

2015 05 08 9:00
Tomui Banišauskui interneto džiunglės gerai pažįstamos Asmeninio albumo nuotrauka

Tomas Banišauskas dar studijų metais įkūrė internetinį meno ir pramogų žurnalą "Bored Panda" („Nuobodžiaujanti panda“), o įveikus ne vieną kliūtį ir radus kitokį, negu konkurentai, sprendimą, jis tapo vienu didžiausiu lietuviškos kilmės puslapiu.  

Per tarptautinę progreso konferenciją “Login” savo sėkmės istoriją, kurioje - ne vienas keblumas ir linksmas nutikimas, pasakojo 28 metų T. Banišauskas, populiaraus internetinio meno ir pramogų žurnalo anglų kalba „Bored Panda“ sumanytojas. Per mėnesį jis sulaukia daugiau kaip 30 milijonų unikalių lankytojų iš viso pasaulio. O „Facebook“ puslapis turi apie du milijonus sekėjų. T. Banišausko nuomone, klaidą daro tie, kurie mano, kad projektą reikia pradėti Lietuvoje. Jis teigė, kad reikia iškart eiti į užsienį ir užkariauti dideles rinkas.

10 dolerių

Didelė sėkmė dažnai prasideda kukliai – toks yra ir T. Banišausko atvejis. Kaip jis pasakojo, pradžia buvo Vilniaus Pašilaičių mikrorajone. Tuo metu vaikinas Vilniaus universitete studijavo verslo vadybą ir savo idėjomis dalijosi su bendramoksliais. Su vienu jų nusprendė internete „užkalti milijoną“. Iš pradžių nusprendė mokyti kitus žmones, kaip užsidirbti virtualioje erdvėje, nors patys dar nesuprato, kaip tai daryti. Jie pasakodavo įkvepiančias praturtėjimo istorijas. Užsidirbdavo, leidę savo puslapyje dėti „Google“ reklamą. Pajamos būdavo vienas kitas doleris. Vieną dieną Tomas pamatė, kad uždirbo 10 dolerių. Sakė, kad jam sunku buvo tuo patikėti. Tačiau tada suprato, kaip atsiranda sėkmės istorijos.

Interneto platforma "Bored Panda".

Mažiau, bet geriau

Vėliau T. Banišauskas sumanė projektą „Bored Panda“. Kadangi mėgo fotografuoti ir filmuoti, domėjosi menu, patiko nuotraukų redagavimo progama „Photoshop“ ir grafika, jau turėjo žinių, kaip užsidirbti internete, nusprendė startuoti ir kurti interneto svetainę, skirtą apie menui ir dizainui. Pradėjo nuo mažų žingsnių ir investicijų. Su stambiais konkurentais galynėtis nusprendė spausdindamas 10 kartų mažiau, bet 10 kartų geriau. Tarkime, straipsnis vienas, bet labai įdomus.

Sumanymas pasiteisino. Nedidelė svetainė su itin kokybišku turiniu patraukė dėmesį. Kad skaitytojai lankytųsi dažniau, straipsnius pradėjo skelbti reguliariai – penkis kartus per savaitę. Maždaug per penkerius metus buvo sudėta daug pastangų ir dabar rezultatas akivaizdus: „Bored Panda“ pasaulyje žinoma ir populiari.

Atėjo laikas, kai T. Banišauskas nutarė samdytis darbuotoją. „Tai buvo viena baisiausių mano gyvenimo dienų“, - ironizavo jis. Tai buvo todėl, kad neturėjo jokios patirties, kaip tai daroma. Na, bet darbuotoją pasamdė. Pačiam atsirišo rankos, nes straipsnius pradėjo rašyti samdytas žmogus. „Tada supratau, kad verslas yra organizuoti darbą“, - sakė T. Banišauskas. Šiuo metu „Bored Panda“ jau turi komandą darbuotojų. Kartui su jais projekto sėkmė didėja.

Atvėrė vartus lankytojams

Galiausiai buvo nuspręsta, kad „Bored Panda“ būtų platforma, atsivertų interneto lankytojams, kad kiekvienas meno kūrėjas pats galėtų dėti turinį. Regis, tereikėjo sukurti formą, per kurią jie tai darytų. „Tačiau viskas buvo sunkiau, nei atrodė“, - prisiminė T. Banišauskas. Pasirodo, keblumų kilo dėl programuotojo. Vieni pažadėjo darbą padaryti maždaug per tris mėnesius, bet kai atėjo laikas, prisipažino, kad jiems tai per sunku. Pavedė dar keli programuotojai, žadėję per keletą savaičių viską padaryti. Pagaliau Tomui pavyko įkalbėti bičiulį, ir šis reikiamą formą sukūrė per kelias dienas.

Šiuo metu ji sėkmingai veikia ir lankytojai į platformą „Bored Panda“ patys gali sudėti savo kūrybą. O pirmoji buvo kūrybinga mama, patalpinusi savo vaiko nuotraukas ir sulaukusi septynis milijonus peržiūrų. „Platforma buvo geriausias sprendimas“, - įsitikinęs T. Banišauskas.

Svarbu gerai pateikti

Tiesa, po kurio laiko paaiškėjo, kad pačių lankytojų publikacijos dažniausiai sulaukia gerokai mažiau peržiūrų, negu parengiamos platformos komandos. Pasak „Bored Panda“ kūrėjo, taip yra todėl, kad jie nemoka pateikti savo kūrybos. Jis papasakojo pavyzdį apie darbą, kuriame pavaizduotas vandens čiaupas. Kūrinys nesulaukė didesnio dėmesio. Kai buvo pateiktas kitaip, peržiūrų buvo labai daug. Mat buvo papasakota istorija, kad studento sukurtas čiaupas taupo vandenį, be to, jis bėga gražiais sūkuriais.

Iš ciklo Kauno duobės menininkų akimis iš „Bored Panda“. / Artūro Artiušenkos ir Eurikos Balčiūtės nuotrauka

T. Banišauskas priminė ir labai sėkmingą Artūro Artiušenkos ir Eurikos Balčiūtės šmaikščių fotografijų ciklą apie Kauno duobes. „Tai globali problema. Nereikia galvoti, kad duobių yra Kaune. Netikėtumas buvo pateikimas“, - teigė pranešėjas. Visa tai kartu su žiūrovų galimybe susitapatinti su nuotraukų herojais lėmė didžiulę sėkmę. Projektas buvo patalpintas į „Bored Panda“, tada jį pastebėjo BBC ir papasakojo apie šį įdomų darbą, pateikdami pirmojo šaltinio nuorodą. Ir nuotraukų ciklas pasidarė žinomas bei populiarus visame pasaulyje. Paties „Bored Panda“ kūrėjo vaizdais papasakota namo parsinešto ir auginto žvirbliuko istorija taip pat pasklido labai plačiai. „Tai va, jei turite kokią istoriją, galite įdėti į mūsų platformą, ir ji gali tapti populiari internete“, - sakė Tomas.

Savo prezentaciją T. Banišauskas apibendrino taip: „Net jei nesupranti, ką darai, daryk. Viskas išmokstama dirbant. Geriau daryti 10 kartų mažiau, bet 10 kartų geriau, negu konkurentai. Dirbk ilgai ir nuosekliai. Tada vieną dieną pasieksi norimą tikslą.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"