TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Baroko lakštingala

2015 09 05 6:00
Renata Dubinskaitė jau dainuodama baroko muziką scenoje įstojo mokytis vokalo į LMTA. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Baroko muzikos atlikėja Renata Dubinskaitė, baigusi visas dailės studijų pakopas, nuo bakalauro iki doktorantūros, nutarė įgyti dar ir vokalinį išsilavinimą ir suteikti savo aistrai - baroko muzikai - profesionalų skambesį.

„Tai, kad profesionali dailėtyrininkė dainuoja, - joks stebuklas. Mano abu tėveliai yra muzikantai, užaugau muzikų šeimoje, nuo mažens dainavau, tačiau jokių stebuklų neparodžiau, niekas dėl mano balso vaikystėje nealpėjo, į „Dainų dainelę“ nesiuntė. Mokyklos metais labai aktyviai šokau „Žuvėdroje“ - tai buvo pagrindinė mano veikla“, - prisiminė baroko muzikos pasaulyje gerai žinomo dueto „Duo Barocco“ dainininkė. Būdama vos keturiolikos Renata su legendiniu „Žuvėdros“ kolektyvu, kuris tada dar tik kilo pramoginių šokių aukštumų link, užėmė ketvirtąją vietą Europoje.

Renata Dubinskaitė, baigusi visas dailės studijų pakopas, nuo bakalauro iki doktorantūros, nutarė įgyti dar ir vokalinį išsilavinimą./Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Pasirinko dailėtyrą

Pasak R. Dubinskaitės, renkantis tolesnį gyvenimo kelią pramoginiai šokiai ir dainavimas užleido vietą dailėtyrai. Ji baigė visas šios srities studijų pakopas iki daktaro laipsnio. "Tačiau muzika ir dainavimas vis tiek kažkaip "prasimušė", - šyptelėjusi toliau pasakojo pašnekovė. - Jau būdama trisdešimtmetė susižavėjau baroko muzika. Pamėgau ją tiesiog iš įrašų ir pamažu pradėjau dainuoti scenoje. Baroko muzika mane taip "pagavo", kad negalėjau to nedaryti. Matyt, sutampa jos ir mano sielos rezonansas. Jokia kita muzika manęs taip stipriai nejaudina, kaip ši. Atsivėrė ištisas pasaulis ir jo lobynas. Man prasidėjo godus pažinimo laikotarpis - stengiausi kuo daugiau sužinoti apie baroko muziką."

Kaip šmaikštavo Renata, pasitvirtino patarlė: "Kuo toliau į mišką, tuo daugiau medžių." Suprato, kad apie ją pavergusią baroko muziką žino labai mažai. Neišsemiami jos klodai masino gilintis į šią sritį rimtai, atrasti dalykų, kurių iki tol niekas neatrado. "Kad ir šios muzikos interpretavimas: kaip tai daryti, kai laiko požiūriu ji taip nutolusi nuo mūsų? Tie žmonės, kurie domisi senąja muzika, lyg vėl iš naujo išranda būdus, kaip ją atlikti, kaip priartėti prie istorinio, autentiško dainavimo. Tai nesibaigiantis šios muzikos įdomumas", - patikino atlikėja.

Tarptautinis senosios muzikos kolektyvas "Canto Fiorito" vienija muzikantus iš įvairių šalių./Asmeninio albumo nuotraukos

Jau dainuodama "Duo Barocco" su gera drauge ir profesionalia dainininke Saule Šėryte, baigusia muzikos studijas Austrijoje, Renata įstojo į Muzikos ir teatro akademiją studijuoti vokalo. Pasitelkdama savo organizacinę patirtį, kurią įgijo dirbdama dailėtyrininke, ji nuolat inicijavo senosios muzikos koncertus. Šiuo metu R. Dubinskaitė pasinėrusi į naujo tarptautinio senosios muzikos ansamblio "Canto Fiorito" reikalus. Jo pavadinimas, pasak pašnekovės, reiškia išpuoštą, gėlėtą, praturtintą dainavimą. Baroko muzikoje yra labai daug improvizacijos elementų ir kiekvienas atlikėjas privalo ją puošti savo balso galimybių ornamentais.

„Kolektyvas labai įdomus: mūsų vadovas - brazilas, penki vokalistai - iš Lietuvos, o muzikantai - iš įvairiausių pasaulio šalių. Esame koncertavę su norvegais, šveicarais, argentiniečiais, ukrainiečiais ir net gvatemaliečiais. Kaskart programoje dalyvauja vis nauji žmonės, kiekvienas jų atsiveža savo žinių bagažą. Atlikėjai baigę specializuotas senosios muzikos studijas, kurių Lietuvoje dar nėra. Kiekvienas projektas su jais - mums puiki mokykla“, - kalbėjo Renata. Ir pridūrė, kad „Canto Fiorito“ ansamblis jai - lyg savas kūdikis, kurį visomis išgalėmis puoselėja ir su didele meile augina. Baroko muzikos atlikėjai tai puiki proga semtis naujų žinių, dainuoti ir tobulėti senosios muzikos srityje.

Kolektyvas vykdo daug edukacinių programų. Beje, šioje srityje Lietuvoje dar mažai kas nuveikta. Praėjusiais metais veikli moteris vadovavo festivalio "Banchetto musicale" organizavimui. Šiuo metu ji daugiausia dėmesio ir energijos skiria ansamblio "Canto Fiorito" vadybai. Iki Naujųjų metų suplanuota trylika šio kolektyvo koncertų, ir jie vyks ne tik Lietuvoje.

Visą savo energiją Renata (pirma iš dešinės) šiuo metu skiria "Canto Fiorito" veiklai.

Dirba su vaikais ir bendruomenėmis

Be pagrindinės koncertinės veiklos, tarptautinis senosios muzikos ansamblis įgyvendina edukacinius projektus vaikams, dirba su atokesnių miestų ir kaimų bendruomenėmis. Renata teigė, jog baroko muzikantai antrus metus bendrauja su nedidelio Paparčių kaimo Kaišiadorių rajone bendruomene. Čia gyvena keletas iniciatyvių žmonių, kurie rūpinasi savo kaimo kultūros paveldu. XVII-XVIII amžiuje ten yra buvęs dominikonų vienuolynas, garsus tos vietovės kultūros centras. Bendruomenės pastangomis jis restauruojamas. Iniciatyvūs Paparčių kaimo gyventojai savomis jėgomis organizavo net baroko muzikos festivalį. "Užmezgėme labai gražius santykius. Paparčių ir aplinkinių kaimų mėgėjų chorus mokėme baroko muzikos, įgyvendinome du puikius projektus su aplinkinių regionų folkloro kolektyvais: bandėme ieškoti sąsajų tarp liaudies žodinės tradicijos ir senosios muzikos. Tai buvo labai gražūs eksperimentiniai projektai, praturtinę abi šalis", - džiaugėsi Renata.

„Canto Fiorito“ muzikantai, gavę finansavimą iš vieno Šveicarijos fondo, remiančio edukacinius projektus, ketina kartu su Paparčių kaimo bendruomene restauruoti senuosius vietos bažnyčios vargonus ir surengti tarptautinį koncertą.

Senosios muzikos puoselėtojai savo veiklą Lietuvoje stengiasi susieti su Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės paveldu. Šiuo metu rengiamas projektas su norvegais apims Vazų dinastijos dvaro palikimą. "Zigmundas ir Vladislovas Vazos buvo dideli menų, ypač muzikos, puoselėtojai ir mecenatai. Į Vilnių ir Varšuvą jie pritraukdavo pačius geriausius tuometinius Europos muzikantus", - pasakojo R. Dubinskaitė. Šį projektą kolektyvas ketina pristatyti ir kituose Lietuvos regionuose - Druskininkuose, Varniuose, Ignalinoje. Kartu su koncertais vyks paskaitos, kurios, kaip tikisi pašnekovė, bus įdomios ir suteiks periferijos gyventojams naujų žinių.

"Duo Barocco" - dvi žavios moterys: sopranas Saulė Šėrytė ir mecosopranas Renata Dubinskaitė.

Tėvų įskelta kibirkštis

Klaipėdoje gimusi ir augusi Renata prisipažino, kad jei ne muzikai tėvai, gal ir nebūtų pažadinusi savo aistros - baroko muzikos. Tėtis yra saksofoninkas, groja populiariąją ir džiazo muziką įvairiuose kolektyvuose. Mama - fortepiono muzikos mokytoja. "Aš ją vadinu laureatų fabriku, - juokaudama kalbėjo atlikėja. - Mama turi talentą ugdyti mokinių gabumus, nuvesti juos į muzikos aukštumas."

Tačiau savo "krikštamote" Renata vadina nuostabią švedų kilmės dainininkę, mecosopraną Anne Sofie von Otter, kuri viena pirmųjų naujai pristatė baroko muziką plačiajai visuomenei, puoselėja istoriškai pagrįstą jos atlikimą. "Išgirdau vieną A. S. von Otter įrašą ir jis mane absoliučiai nuginklavo. Esame įpratę manyti, kad jausmų išraiškos viršūnė muzikos istorijoje yra romantizmo epocha. Tos muzikos daugiausia girdime koncertų salėse, operos scenose. Išgirdusi jos dainavimą apstulbau, kad emocijos reiškiamos visiškai kitokiu stilistiniu būdu - fantastiškai įdomiu, kitonišku, gal keistu, bet tikrai labai "kabinančiu". Kai pradedi gilintis į to meto muziką, supranti, jog tai buvo radikalių jausmų epocha. Barokas tiesiog praplyšta jausmais. Regis, vienoje arijoje telpa rojaus, palaimos jausmas ir kritimas į pragarą, pyktis, kerštas, skausmas, pagieža - taip stipriai išreikštų emocijų neturi jokia kita muzika", - tvirtino dainininkė.

Renatą baroko muzika, kaip teigė pati, veikia tiesiog terapiškai: šiaip ji yra labai rami ir santūri, bet dainuodama išlieja visas viduje tramdomas emocijas. Pašnekovė nusijuokė, kad ją labiausiai traukia greito tempo vadinamosios furiosso arijos, kupinos ugnies, ekspresijos, kuria moteris kasdieniame gyvenime nepasižymi.

Renata Dubinskaitė visa galva pasinėrė į savo aistrą senajai baroko muzikai.
DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"