TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Bažnyčia ėmėsi L. Kleizos santuokos

2014 08 29 11:00
Linas Kleiza mėgina laikytis versijos, kad dvaro sode vykusi ceremonija tebuvo elementarus jaunavedžių poros palaiminimas, o ne Santuokos sakramento teikimo apeigos. LŽ archyvo nuotrauka

Kaišiadorių vyskupijos tribunolas vakar pradėjo nagrinėti bylą, kuria siekiama nustatyti, ar birželio 28-ąją Širvintų rajone esančiame Šešuolėlių dvare krepšininkui Linui Kleizai ir jo žmonai Agnetai buvo suteiktas Santuokos sakramentas.

Jei paaiškėtų, kad toks faktas įvyko, Bažnyčia Kleizų poros santuoką ketina viešai paskelbti negaliojančia ir ją taisyti, nes Santuokos sakramentas pagal Katalikų bažnyčios tvarką gali būti teikiamas tik prie altoriaus bažnyčioje arba koplyčioje.

Sanacija – ne naujiena

Kaip klostysis procesas ir kiek jis užtruks, šiuo metu sunku pasakyti. Jau apklaustas Šešuolėlių dvaro parke sutuoktinius esą laiminęs kunigas Vaidas Bartkus, kiti liudytojai. Kleizų vestuvių planuotoja Laura Vagonė, LŽ žiniomis, į vyskupijos teismo siunčiamus laiškus neatsako.

Redakcija taip pat turi duomenų, kad L. Kleizos ir A. Kleizienės, kurios pavardė iki sausį vykusios civilinės santuokos įregistravimo buvo Karalevičiūtė, bažnytinė santuoka šiuo metu nėra įregistruota. Kitaip tariant, birželio 28 dieną į prabangią puotą susirinkę svečiai ir artimieji stebėjo ne santuokos apeigas, o galima sakyti, spektaklį.

Katalikų bažnyčia numato, kad esant tokiai situacijai galima santuokos sanacija (pataisymas). Ji gali vykti jaunavedžiams net nedalyvaujant. Žinoma, pora gali nuspręsti bažnyčioje susituokti iš naujo. Tačiau tokiai pakartotinei ceremonijai retai ryžtamasi.

Kauno arkivyskupijos atstovas spaudai Darius Chmieliauskas LŽ patikino, kad įvairių sakramentų sanacija bažnyčios istorijoje nėra išskirtinis, bet ir ne itin dažnas reiškinys. Pasak jo, sanacija - tai apeigos, kai nėra tikrumo, kad ankstesnė ceremonija buvo teisingai atlikta. Pavyzdžiui, Krikšto sakramentas suteikiamas sergančiam vaikui. Mažyliui pasveikus ir esant abejonių dėl krikšto tikslumo, galima atlikti griežtai nustatytas sanacijos apeigas, bet jos nereikš, kad vaikas yra iš naujo krikštijamas. „Tas pats pasakytina ir apie santuokos bei kitus sakramentus. Sanacija – tai pataisymas iš „šaknų“, iš esmės“, - sakė D. Chmieliauskas.

Laiškai planuotojos nepasiekė

L. Kleizos ir A. Karalevičiūtės vestuvių ceremoniją surengusi L. Vagonė LŽ vakar tikino nieko apie bažnytinį teismą negirdėjusi ir kvietimų į jį negavusi. Vestuvių planuotoja teigė neva pirmą kartą girdinti apie tai, kad Kaišiadorių vyskupijos tribunolas nagrinėja, ar Kleizoms buvo suteiktas Santuokos sakramentas, ar ne. „Todėl nieko negaliu komentuoti“, - maloniai patikino L. Vagonė.

Ar Kleizoms buvo suteiktas Santuokos sakramentas, vakar ėmėsi nagrinėti Kaišiadorių vyskupijos tribunolas. / Jono Veselkos nuotrauka

LŽ duomenimis, būtent ši vestuvių planuotoja suderino bažnytinės Kleizų santuokos datą ir susitarė su porą sutuokti turinčiu kunigu. Ceremonija turėjo vykti Šešuolėliuose esančioje nedidelėje Švč. Mergelės Marijos Visų Malonių Tarpininkės bažnyčioje, kurią aptarnauja kunigas Leonas Klimas. Jis dienraščiui pasakojo, kad Santuokos sakramentą planavo suteikti birželio 28 dieną apie 17 valandą. Tačiau iškilmių laiką suderinę jaunavedžiai numatytu laiku taip ir nepasirodė. Kunigas teigė tuomet žurnalistus perspėjęs, kad, neturėdamas reikiamų dokumentų ir poros prašymų, atgaline data jos sutuokti negalės, o procedūra, atlikta ne pagal bažnytinę tvarką, negalios.

L. Klimas užsiminė, kad besituokiantieji galėjo pasirinkti kitą kunigą, bet ir tokiu atveju Santuokos sakramentas vis tiek turėjo būti suteiktas bažnyčioje. Kodėl ceremonija bažnyčioje buvo atšaukta, spėliojo ne tik kunigai, bet ir Šešuolėlių gyventojai.

Kunigas atvyko pasiruošęs

Ceremonijai, kuri, kaip jau aiškėja, pagal Katalikų bažnyčios tvarką yra negaliojanti, vadovavo kunigas V. Bartkus. Jis gegužės mėnesį buvo paskirtas Ukmergės Šv. apaštalų Petro ir Povilo parapijos klebonu bei Ukmergės dekanato dekanu.

Kaip jau rašė LŽ, V. Bartkus į Šešuolėlių dvarą atvyko vilkėdamas albą ir rankose nešdamas bažnytinėms apeigoms skirtą atributą - stulą. Tiek kunigo apranga, tiek ir turimi atributai liudijo, kad dvaro teritorijoje bus teikiamas Santuokos sakramentas. Žurnalistai į pokylio vietą nebuvo įleisti, todėl apie tai, kad tuoktuvės įvyko, sprendė iš vieno pagrindinių ceremonijos akcentų – iš dvaro sklindančio Mendelsono maršo melodijos.

Laikosi palaiminimo versijos

Pagal Katalikų bažnyčios tvarką kunigas porą sutuokti gali tik bažnyčioje ar koplyčioje. Išimtiniais atvejais tai gali vykti kitoje vietoje, bet tam būtinas vietos vyskupo leidimas. Jaunavedžiai gali rinktis bet kurią Lietuvoje esančią bažnyčią ir į ją atvykti drauge su norimu kunigu, bet prieš tai būtina gauti parapijos klebono sutikimą. LŽ duomenimis, Kleizos neturėjo nei vyskupo, nei Šešuolėlių Švč. Mergelės Marijos Visų Malonių Tarpininkės bažnyčios kunigo sutikimo. Atrodo, kad tiek vestuvių organizatoriai, tiek Kleizos, tiek ir kunigas V. Bartkus mėgina laikytis versijos, kad dvaro sode vykusi ceremonija, kur skambėjo ir bažnytinės giesmės, tebuvo elementarus jaunavedžių poros palaiminimas, o ne Santuokos sakramento teikimo apeigos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"