TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Elegancijai didelių pastangų nereikia

2014 12 20 6:00
Vaidindamas legendinį dizainerį Yves'ą Saint Laurent'ą, aktorius Gaspard'as Ullielis itin tiksliai atkūrė jo mimiką ir plastiką. Užsienio spaudos nuotraukos

Prancūzų aktorius Gaspard'as Ullielis, įkūnijęs mados legendą Yves'ą Saint Laurent'ą naujame biografiniame filme "Saint Laurent", įsitikinęs, kad šiuo vaidmeniu prasidėjo naujas jo gyvenimo tarpsnis.

Prancūzų režisieriaus Bertrand'o Bonello filmas "Saint Laurent", pasakojantis garsiojo mados dizainerio Y. Saint Laurent'o istoriją, nominuotas JAV Kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimui geriausio užsienio filmo kategorijoje. "Oskarų" teikimo ceremonija vyks 2015 metų vasario 22 dieną Los Andžele. Prancūzų filmas šioje kategorijoje nebuvo nominuotas nuo 2010 metų, o pergalę pastarąjį kartą pelnė tik 1993 metais.

Tai, kad šis kontroversiškas filmas nominuotas "Oskarui", nustebino visus. kurie kritiškai vertino režisieriaus ketinimą sukurti filmą, nuošalyje paliekant ilgametį Y. Saint Laurent'o gyvenimo ir darbo partnerį Pierre'ą Berge. Filmo kūrėjai visaip stengėsi išvengti bet kokios verslinininko įtakos juostai. Akivaizdu, jog dėl to B. Bonello nesulaukė P. Berge'o palaiminimo, kurį šis suteikė režisieriaus Jalilo Lespert'o kino juostai "Yves Saint Laurent", pasirodžiusiai šių metų sausį.

Pagrindinio vaidmens "Oskarui" nominuotame filme atlikėjas G. Ullielis nepailsdamas reklamuoja savo darbą pasaulyje ir nepaliauja dalyti daugybę interviu.

Kurdamas vaidmenį Gaspard'as Ullielis stengėsi atsiriboti nuo vaikystėje tėvo, drabužių dizainerio, sukurto šios profesijos įvaizdžio.

Iš "madingos" šeimos

- Gaspard'ai, esate kilęs iš madai atsidavusios šeimos: mama - mados pristatymų prodiuserė, tėvas - drabužių dizaineris. Ar tarėtės su jais, kai sužinojote, jog vaidinsite patį Y. Saint Laurent'ą?

- Iš tiesų užaugau šeimoje, kur visą laiką buvo aptarinėjama mada - tiesiog aplinkybių sutapimas, tai neturėjo jokios įtakos mano ketinimui vaidinti Y. Saint Laurent'ą. Žinoma, prisimenu kai kuriuos epizodus iš vaikystės, kai grįžęs namo matydavau tėvą, sėdintį prie stalo ir piešiantį naujų drabužių eskizus "Dorotennis" mados namams. Pamenu, kaip jis prie šių eskizų priklijuodavo audinių gabalėlius. Smagu dabar tai prisiminti.

O rengdamasis vaidmeniui, priešingai, stengiausi atsiriboti nuo visko, ką anksčiau žinojau apie dizainerio profesiją. Man reikėjo iš naujo atrasti herojaus asmenybę. Visus mados pristatymo subtilumus - nuo pradinės idėjos, eskizų iki drabužio demonstravimo ant podiumo - tyrinėjau itin kruopščiai. Juk filmuodami net sukūrėme specialią ateljė, joje kūrėme drabužius, panašius į Y. Saint Laurent'o kurtuosius. Kiekvieną rytą atėjęs į ateljė galėjau jaustis kaip tikras modeliuotojas.

- Filme taip tiksliai atkūrėte Y. Saint Laurent'o mimiką, judesius, kad jūsų tiesiog nepažinsi. Nebijojote, kad išorinis panašumas užgoš vidinius herojaus išgyvenimus?

- Iš tikrųjų daug dėmesio skyriau savo herojaus mimikai ir plastikai, specialiai vaidmeniui numečiau svorio, nors režisierius to net neprašė. O per pirmuosius kino bandymus mudu su B. Bonello įdėmiai žiūrėjome vieną seną dizainerio interviu, stengiausi kuo tiksliau atkartoti kiekvieną jo intonaciją. Tačiau filmuodamasis taip pat supratau, kad taip lengva prieiti kraštutinumą, persistengti. Todėl kaskart siekiau atsiriboti nuo sukurto Y. Saint Laurent'o įvaizdžio ir rasti savitą žvilgsnį į jo gyvenimą, pritaikyti asmeninius pojūčius kuriamam personažui. Tikiuosi, man pavyko.

Kitos epochos žmogus

- Tikriausiai tyrinėjote ne tik šios mados legendos asmenybę, bet ir laikotarpį, kai jis kūrė. Kaip įvardytumėte tą epochą?

- Žinoma, stengiausi pajusti to laiko dvasią, nors įsijausti gerokai trukdė tai, kad Y. Saint Laurent'o nepažinojau. Kai jis kūrė mados šedevrus, dar nebuvau gimęs. Teko pasikliauti skaityta ar girdėta informacija. Pavyzdžiui, labai padėjo Alicios Drake knyga "Beuatiful People" ("Nuostabūs žmonės"), kurią visiems rekomenduoju perskaityti. Ten rašoma ne tik apie Y. Saint Laurent'ą ar Karlą Lagerfeldą, bet ir apie tai, koks buvo pasaulis tuomet, kai jie kūrė. Tas laikotarpis turi tam tikro tragizmo: studentų keliami neramumai, visiška laisvė, seksualinė revoliucija, o kartu nuolat atrodo, tarytum viskas vyksta pernelyg sparčiai. Man regis, septintasis dešimtmetis kaip tik dėl to ir buvo nesaikingas, per daug ryškus, nuolat vaikytasi malonumų. Juk vėliau pasaulis iš esmės pasikeitė: buvo atrastas ŽIV virusas, gyvenimas tapo rūstesnis, šaltesnis, dingo naivumas ir nuoširdumas.

- Gaspard'ai, vaidinote žmogų, kuris daugeliui moterų pakeitė požiūrį į stilių. O kaip pats apibūdintumėte stilingą, elegantišką moterį?

- Pasakyčiau, kad šiais laikais žodžiai "stilius" ir "elegancija" reiškia kur kas daugiau nei vien gražus drabužis. Tai greičiau paties santykis su tavo kuriamu įvaizdžiu: nuotaika, kurią stilingas ir elegantiškas žmogus gali skleisti vien savo buvimu. O svarbiausia - ta nuotaika ir įvaizdis turi būti natūralūs, stilius neturi atrodyti apgalvotas iki mažiausios smulkmenos ar siūlės. Kai moteris pernelyg stengiasi būti elegantiška, tai iš karto gali pajusti. Lengvas, atrodytų, kiek nerūpestingas stilius - štai ką pavadinčiau tikra elegancija.

Yves'as Saint Laurent'as - mados legenda, apie kurią šiemet sukurti du biografiniai filmai.

Kostiumas - ne kryžius

- Kaip apibūdintumėte savo stilių?

- Man sunku vertinti. Manau, kad labiausiai man imponuoja klasikinis drabužių stilius. Tačiau regis, kad šiuo atveju pašalinė nuomonė būtų daug vertingesnė už manąją. O šiaip stengiuosi atrodyti solidžiai, bet madai neteikiu didelės reikšmės, nesivaikau jos naujovių. Visada maniau, kad drabužiai pirmiausia turi būti patogūs, atitikti gyvenimo būdą, kostiumas neturi tapti tuo kryžiumi, kurį privalai nešti per gyvenimą. Tarkim, mėgstu Paryžiuje važinėti motociklu, todėl patogiausia vilkėti odinę striukę, džinsus, avėti sportinius batus, - tai paprastas, kasdienis mano stilius. Tačiau Paryžiaus gatvėse dažnai matau žmonių, vilkinčių tokius įmantrius drabužius, kad nejučia sustoju ir pagalvoju: "Viešpatie, nejaugi jiems patogu?"

Beje, būtent apie tai kitados kalbėjo ir Y. Saint Laurent'as. Juk kaip tik jis sukūrė moterims garsųjį kostiumą (švarko ir kelnių), kurį galima ir dieną dėvėti darbe, ir vakare atrodyti pritrenkiamai. Paprastas ir drauge labai elegantiškas sprendimas. Man tai ir yra šio dizainerio genijaus esmė: jis ne tiesiog sumanydavo originalius drabužius, o savo idėjomis įgyvendindavo tuometinės epochos žmonių poreikius.

- Y. Saint Laurent'as įkvėpimo sėmėsi iš savo gyvenamojo laikotarpio, meno, moterų. O kas jus įkvepia?

- Man, be kino, visada didelę reikšmę turėjo muzika. Tai - tiesiogiai paveikus menas, man regis, muzika tave užvaldo iš karto, sukelia tam tikrų emocijų, prisiminimų. Net priešpriešinčiau muzikai kiną ir literatūrą, kai pojūčius labiau valdo būtent racionalusis pradas, o ne jausmai. Mane visada įkvepia tokie muzikos atlikėjai kaip Davidas Bowie, Nickas Drake, labai žaviuosi jaunaisiai britų atlikėjais, grupe "Alt-J". Tiesiog dievinu džiazą, vienu metu labai norėjau išmokti groti saksofonu, bet kaimynai labai priešinosi. (Juokiasi.) Užtat jau seniai skambinu fortepijonu, tiesa, dideliais pasiekimais kol kas pasigirti negaliu, bet esu atkaklus. Galbūt vieną dieną vis dėlto įgyvendinsiu savo svajonę ir tapsiu didžiu pianistu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"