TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Fotomenininkas atskleidžia laukinę moters prigimtį

2012 04 21 10:09

"Reikia diskutuoti apie tai, kodėl visuomenė smerkia moteris, kurios fotografuojasi aktams", - mano fotomenininkas Gediminas Žilinskas. Šią savaitę rengdamasis atidaryti erotinės fotografijos parodą "Wild", jis patyrė nemalonų akibrokštą - viena mergina pareiškė nenorinti, kad viešai būtų eksponuojama nuotrauka, kurioje ji - apsinuoginusi. 

Mintis sukurti erotiškų nuotraukų, kad civilizacijos nepaliestoje gamtoje fotografuotos moterys atrodytų tarsi laukinės, G.Žilinskui kilo prieš trejetą metų. Įgyvendindamas idėją fotomenininkas siekė, kad nuogi ir veržlūs jų kūnai nuotraukose susilietų su gamtos stichija. Norėjo, kad trykštų nevaržomos emocijos, bet moters siela išliktų švelni ir paslaptinga. 

Dailiosios lyties atstovės - ir apsirengusios, ir vos prisidengusios, ir visai nuogos - G.Žilinskui pozuoja seniai. Fotografija jam yra ir profesija, iš kurios gyvena, ir meninė kūryba. Erotiniai motyvai nuotraukoms suteikia daugiau emocinių spalvų. Kuriant tokius darbus, G.Žilinską apima azartas. Su tokiu pačiu įkarščiu jis gali kalbėti apie nepalankų visuomenės požiūrį į fotografijos aktus.

Netikėtas "ne"

Erotinės fotografijos paroda "Wild" buvo atidaryta užvakar. Ekspozicijai parengta 40 meninių nuotraukų. Visus darbus vienija nuogos laukinės moters tema. Tačiau parodos atidarymo išvakarėse G.Žilinskui nuotaiką sugadino nemalonus akibrokštas. Viena mergina, kuri puikiai pozavo per fotosesiją, netikėtai pareiškė nenorinti, kad jos nuotrauka būtų rodoma viešai.

"Kadras buvo darytas prieš pusantrų metų, - stebėjosi fotomenininkas. - Prie nuotraukos buvo dirbta beprotiškai daug. Ji nėra pernelyg atvira. Tačiau ta mergina man paskambino ir pasakė nenorinti, kad darbas būtų eksponuojamas. O fotografija jau buvo iškabinta - kartu su kitomis." 

G.Žilinskas mano, kad tikriausiai kas nors ką nors pasakė ir mergina staiga persigalvojo. "Turbūt todėl, kad mūsų visuomenė dievobaiminga ir dar nepralaisvėjusi", - svarstė pašnekovas. Fotomenininkas teigė, jog jam skaudu, kad mergina tokį sprendimą priėmė prieš pat parodos atidarymą.

"Jeigu tai būtų nutikę prieš mėnesį ar du, taip neimčiau į galvą, - tvirtino jis. - Tačiau visi parodos darbai tarpusavyje susiję. Merginos poza buvo ypatinga. Po tos fotosesijos naktį sėdėjau prie nuotraukos, stengiausi, kad ji įgautų norimą skambesį." G.Žilinskas teigė, kad turėdamas laiko būtų pakvietęs pozuoti kitą merginą. Taigi sumanymas galėjo būti įgyvendintas su kitu modeliu.

Vis dėlto viskas baigėsi laimingai. Mergina atvažiavo pažiūrėti, kaip atrodo paroda, iškabintos fotografijos jai padarė įspūdį, todėl galiausiai sutiko, kad jos nuotrauka taip pat būtų eksponuojama.

Garsios moters drąsa

Kitos dailiosios lyties atstovės, kurių nuotraukos taip pat puošia "Vilniaus vartų" sienas, nepabūgo galimo nepalankaus aplinkinių požiūrio į erotinę fotografiją.

"Esu dėkingas Astai Valentaitei, kad ji išdrįso pozuoti", - apie garsią moterį sakė G.Žilinskas. Kviesdamas dalyvauti projekte fotomenininkas ją tikino, kad graži moteris neturi bijoti apsinuoginti, nors ji ir žinoma visuomenei.

"Astai seniai tai siūliau, - pasakojo G.Žilinskas. - Kurį laiką, daugiau kaip pusmetį, ji mąstė ir svarstė. Niekada nenoriu savo idėjos iškart "prastumti". Žmogus turi gerai pagalvoti ir pajusti, kokia yra vizija. Mudu su Asta susitikdavome, ta tema padiskutuodavome. Ji norėjo tam pasiruošti morališkai ir fiziškai. Daug sportavo, pasiekė puikių rezultatų, atrodo puikiai. Galiausiai sutiko pozuoti."

Fotomenininkas teigė, kad nėra svarbu, moteris žinoma visuomenei ar ne. Sunku ar lengva su ja dirbti, priklauso ne nuo to. "Svarbiausia yra moters išgyvenimai, kai ji pozuoja, kiek ji gali sau leisti, kiek turi drąsos", - aiškino G.Žilinskas.

Vartė meno albumus

G.Žilinskas tikino, kad šiuo metu jo kūryboje dominuoja būtent moters fotografija. Fotomenininko manymu, tai - amžina tema. Jis priminė, kad moteris visada įdomi ir dominuoja fotografijoje bei kitose meno srityse. Taip buvo per amžių amžius. Kodėl menininkus traukia savo kūriniuose vaizduoti būtent dailiosios lyties atstoves?

"Mūsų gyvenime moteris labai svarbi, ji yra visa ko pradas, - teigė pašnekovas. - Kita vertus, mano darbas pastaruosius aštuonerius metus - vadinamoji glamūrinė fotografija, "glianciniai" žurnalai. Tai mane natūraliai susiejo su dailiosios lyties atstovėmis."

Kadaise, dar būdamas studentu, G.Žilinskas beprotiškai mėgo vartyti dailės ir fotografijos albumus. Laiko tam negailėdavo.

"Iš paskaitų bėgdavau į Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos meno skyrių, - pasakojo jis. - Peržiūrinėdavau iš pradžių dailės, vėliau - fotografijos albumus. Tada man kilo mintis, kad viskas yra nufotografuota, ir kuo puikiausiai. Radau garsių fotografų, kurie labai gražiai matė moterį, albumų, tie darbai man labai patiko. Tuo metu man buvo ramu ir nekilo rankos pačiam ką nors daryti."

Veiklių moterų seksualumas

Kai pradėjo fotografuoti daugiau moterų, G.Žilinskas suprato turįs savitą žvilgsnį. Tada fotomenininkui atsidaro poreikis tai išreikšti, parodyti. Jam buvo įdomu, kaip pavyks į dvimatę erdvę, tai yra į fotografiją, perkelti savo jausmus. Taip pat svarbu, ar žiūrovai, matantys nuotraukas, jaučia tą patį, ką ir jis. Žiūrovų reakcija G.Žilinskui sukeldavo dar didesnį azartą. Jam buvo malonu rodyti savo darbus ir tokiu būdu dalytis jausmais. 

Kai prieš trejus metus G.Žilinskas surengė autorinę parodą, tada eksponuotose nuotraukose nebuvo moterų veidų, vien apnuoginti jų kūnai. "Lietuvoje su veidais sudėtinga, - pripažino fotomenininkas. - Merginos žiauriai bijo juos rodyti." Tąkart nuotraukose kūnai buvo tarsi skulptūros. Tada fotomenininkas suprato, kad formą jau "pagavo". Tačiau darbuose trūko charakterio, kurį atskleidžia pozuojančios moters veidas. "Veidas ir kūnas yra kartu. Supratau, kaip reikia dirbti toliau", - pasakojo G.Žilinskas.

Galiausiai jam kilo mintis apie laukinės moters alegoriją. "Mūsų visuomenėje yra daug savarankiškų moterų, turinčių tikslų ir jų siekiančių. Jos nieko nebijo. Turi kovoti su vyrų pasauliu už savo vietą - versle ir visur kitur. Joms nėra lengva užimti tokias pačias pozicijas, kaip vyrų", - teigė fotomenininkas. Todėl jis pasirinko fotografijos temą apie šiuolaikišką laukinę moterį.

G.Žilinsko nuomone, gyvenime moterims seksualumas kartais padeda, kartais trukdo. Tai priklauso ir nuo tikslų, ir nuo konkrečios situacijos. Todėl savo darbuose jis panaudojo laukinės moters metaforą. Fotomenininkas siekė, kad nuotraukose moterys atrodytų veržlios, bet kartu seksualios. G.Žilinskui apskritai patiktų, jei šiuolaikinės moterys išsaugotų seksualumą, netaptų šiurkščios, nors kartais gyvenime to reikia, kai jos turi prasiskinti kelią, kovoti dėl savo vietos po saule. "Būčiau laimingas, jei moters ir vyro pradas per daug nesusipintų", - sakė fotomenininkas.

Visuomenė dar neišlaisvėjo

G.Žilinskas nesupranta, kodėl visuomenė nesistebi, kai aktoriai ir šokėjai apsinuogina scenoje, bet fotografuojami aktai - vis dar tabu. Dėl tokio aplinkinių požiūrio moterys nedrįsta fotografuotis apsinuoginusios, jei vėliau nuotraukos bus rodomos viešose erdvėse ar spausdinamos albumuose. Mat kartais pasipila priekaištų: "Ką padarei, kodėl išsirengei?"

G.Žilinskas prisipažino, kad jam tokius dalykus girdėti skaudu ir apmaudu. Gerai, kad yra drąsių dailiosios lyties atstovių. "Dauguma merginų, kurias fotografavau, tuo didžiuojasi, - apie erotinių nuotraukų modelius sakė fotomenininkas. - To ir siekiu - kad mergina nebijotų stovėti prie eksponuojamo darbo ir sakyti: "Tai aš." Anot G.Žilinsko, drąsuoles palaiko ir draugai, ir artimieji. Matydami estetiškas nuotraukas pritaria ir tėvai. Fotomenininkas mano, kad erotinė fotografija vėliau gali būti gražus jaunystės prisiminimas. 

"Reikia diskutuoti apie tai, kodėl visuomenė smerkia moteris, kurios fotografuojasi aktams, - tvirtino G.Žilinskas. - Jų elgesys nėra paleistuviškas. Žmogus susigadinti reputaciją gali savo poelgiais, o ne dalyvaudamas kuriant meną." Fotomenininko nuomone, apie nuogumą mene reikia kuo daugiau kalbėti, tokią kūrybą kuo dažniau rodyti viešai, kad visuomenės nuomonė keistųsi.

"Moteris neturėtų jaustis suvaržyta, kad ir kokia veikla užsiimtų ar darbą dirbtų, - įsitikinęs G.Žilinskas. - Nereikia bijoti savo kūno. Pozuodama erotinei fotografijai ji nedaro nieko nepadoraus. Nuogumas mene yra tik išraiškos priemonė." Jis įsitikinęs, kad žmones, kurie sutinka dalyvauti tokiuose projektuose, reikia tik gerbti.

Parodos "Wild" nuotraukose nėra lengva atpažinti moterų veidus. Nuotraukas apskritai gaubia meninės paslapties šydas. Fotomenininkui buvo svarbiausia, ne kas stovi prieš objektyvą, bet kaip pasiekti kūrybinį tikslą. Modeliams mintyse reikėjo atmesti civilizaciją ir įsijausti į gamtos aplinką.

Daugumai pozavusiųjų tai pavyko. Vasarą buvo fotografuojama Lietuvos miškingose ir pelkėtose vietose, taip pat Prancūzijos kalnuose prie pat Kanų. Kai oras atšalo, fotosesijos buvo rengiamos G.Žilinsko studijoje. Jis juokėsi, kad tuo metu patalpos, prikrautos šakų ir žalumos, atrodė tarsi gūdus miškas. Dažniausiai fotosesija trukdavo vieną dieną.

Tačiau buvo atvejų, kai į gamtą teko važiuoti tris ar keturis kartus, mat žiūrėdamas medžiagą fotomenininkas sugalvodavo, kad kai ką galima padaryti kitaip. "Matai, kad padarei gerai, bet supranti, kad gali dar geriau, - teigė G.Žilinskas. - Kuriant vizija tobulėja." Padėti įgyvendinti laukinės moters viziją fotomenininkui padėjo 20 dailiosios lyties atstovių. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"