TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Gyvenimo aukštojo pilotažo meistras

2006 06 10 0:00
Bulgarijos verslo lyderių forumo pirmininkas Maximas Beharas buvo princo Charleso susitikimo su Bulgarijos verslo atstovais šeimininkas.
Asmeninio albumo nuotrauka

Bulgaras Maximas Beharas sako Lietuvą atradęs dramatiškais Nepriklausomybės atkūrimo metais, kai jis kaip žurnalistas buvo atvykęs stebėti sausio 13-osios įvykių

Bulgarijos turizmo veidas, šalies garbės konsulas Seišeliuose, pasauliniam "Hill&Knowlton" tinklui priklausančios Bulgarijos viešųjų ryšių agentūros "M3 Communications" įkūrėjas ir vadovas, Bulgarijos reklamos asociacijos įkūrėjas ir vadovas - tai tik keletas ilgamečio žurnalisto Maximo Beharo profesinių pavidalų. Tarp šios ir kitos veiklos ekspertas rado laiko dalyvauti Vilniuje šių metų birželio 15 dieną vyksiančioje viešųjų ryšių konferencijoje "Tavo veidas".

Be sienų

Beharo veikla dažnai peržengia ne tik valstybių sienas, bet ir įprastus profesinius rėmus. Į Lietuvą stebėti sausio 13-osios įvykių jis prasiveržė net sovietų pasieniečiams atėmus visus pinigus. Per JAV prezidento Billo Clintono vizitą į Bulgariją Beharas akimirksniu užmezgė draugiškus ryšius su gubernatoriumi Bobu Milleriu. Iš šios draugystės atsirado iki šiol populiari tarptautinė turizmo konferencija ir Europos mastu įgyvendinama Bulgarijos įvaizdžio kūrimo kampanija. Verta paminėti ir Didžiosios Britanijos princo Charleso ar JAV prezidentienės vizitų organizavimą, pirmo privataus Bulgarijos laikraščio "Standard" įsteigimą...

Pažintis dramatiškų įvykių fone

Vilniuje vykstantiems renginiams Beharas, ko gero, visada rastų išskirtinę vietą savo dienotvarkėje. Jis tvirtina, kad pasaulyje tėra trys šalys, kurias galima mylėti arba mylėti: tai Seišelių salos, Lenkija ir Lietuva. Pastarąją bulgaras atrado, kaip pats sako, dramatiškais Nepriklausomybės atkūrimo metais, kai buvo atvykęs kaip žurnalistas kartu su kitais dviem užsienio žiniasklaidos atstovais - didžiųjų CNN ir BBC reporteriais - stebėti sausio 13-osios įvykių. Tada jis dviem savaitėms įsikūrė Seime.

"Nors buvo daug maišaties ir beprotybės, dujokaukių, aplink bėgiojančių savanorių, apsiginklavusių automatais, mirties, su kuria akis į akį susidūriau sausio 13-osios naktį prie televizijos bokšto, didžiausią įspūdį man paliko Lietuvos žmonės, ypač jaunimas - protingas, gražus, išsilavinęs. Kai pirmą kartą susipažinau su Baltijos šalių gyventojais, suvokiau, kad nėra jokios SSRS, tik dirbtinai į vieną sujungtos atskiros tautos, turinčios savitą kultūrą, patirtį, religiją, savimonę", - pasakoja Beharas.

Jis tvirtina, jog iki šiol jaučia stiprų asmeninį ryšį su žmonėmis, kuriuos tuomet sutiko Vilniuje. Su viena jauna lietuvių šeima bulgaras praleido karštų diskusijų apie laisvę naktį. Tada jis gavo dovanų vaiko piešinį, kuriame vaizduojami tragiški įvykiai Lietuvoje. Vėliau Beharas vieną savo straipsnių iliustravo tuo piešiniu ir pasikabino jį ant sienos darbo kabinete. "Galite įsivaizduoti mano susijaudinimą, kai neseniai pakviestas į vieną Bulgarijos televizijos pokalbių šou išvydau prieš penkiolika metų transliuotą savo reportažą apie Lietuvą! Labai laukiu susitikimo su šeima, su kuria susipažinau tuomet Vilniuje", - prisipažįsta Beharas.

Ko JAV gubernatorius ieškojo naktinėje Sofijoje

Asmeniniai, draugiški santykiai viešųjų ryšių ekspertui labai svarbūs. "Nemoku dirbti be jausmo, nors nepainioju asmeninių ir profesinių reikalų", - teigia bulgaras. Vis dėlto daugelį sykių jo nenuobodžioje karjeroje pažintys su įdomiais, įtakingais žmonėmis turėjo lemiamos reikšmės.

Štai net Lenkijoje dirbusio jauno Bulgarijos televizijos žurnalisto viešnagė Vilniuje prasidėjo netradiciškai: per nacionalinį radiją Varšuvoje išgirdo Algirdo Saudargo pranešimą apie Lenkijoje kuriamą

Lietuvos egzilio vyriausybę ir pasitiko signatarą išeinantį iš televizijos pastato. Beharas iš jo rankų gavo Seimo sekretoriato slaptąjį telefoną, kuris vėliau pagelbėjo prasibrauti į vidų pro barikadas. Kai Lenkijos ir Lietuvos pasienyje sovietų pasieniečiai pasisavino visus žurnalisto pinigus, lėšų tolesnei kelionei į Vilnių surinko įvykį stebėję nepažįstami, bet solidarūs Lenkijos pasienio pareigūnai. Mat Beharo siekis vykti į Vilnių ir papasakoti pasauliui apie susiklosčiusią situaciją padarė jiems didžiulį įspūdį.

Prieš daug metų su aukščiausiais JAV pareigūnais užsimezgusi pažintis iki šiol jam padeda garsinti gimtinę visame pasaulyje. Žurnalistas pasakoja, kad imtis Bulgarijos turizmo reklamos ir šalies įvaizdžio kūrimo jį paskatino pats JAV prezidento Clintono patarėjas gubernatorius Milleris. Viskas prasidėjo nuo komiškos istorijos, kai kiek anksčiau nei valstybės vadovas į Sofiją atvykęs Milleris susitiko su vizitą organizavusiu Beharu. "Akimirksniu tapome draugais. Pakviečiau gubernatorių į barą rūsyje, o ten neveikė mobilusis ryšys. Kai po ilgo ir smagaus vakaro grįžome į viešbutį, mus pasitiko susinervinęs apsaugos darbuotojas - kur galėjome taip ilgai prapulti ir neatsiliepti į skambučius. Pasirodo, Milleris buvo kviestas į prezidento Clintono vakarienę ir pasitarimą! Vis dėlto gubernatorius viską gražiai prezidentui paaiškino: esą atvykome į šalį, kuri garsėja jogurto išradimu, puikiu raudonuoju vynu ir gražiomis moterimis, tad turėjome svarbų užsiėmimą - visą naktį ieškojome jogurto", - juokiasi Beharas.

"Lengva rasti"

Tą vakarą Beharas aiškiai suvokė, kaip Bulgarijai reikalingas tarptautiniu mastu kuriamas įvaizdis, prekės ženklas, stipri informacinė kampanija. Tai Milleris paragino rengti konferenciją "Bulgaria, Dream Area" ("Bulgarija, svajonių teritorija") - neseniai ji šventė savo penkmetį. Nors panašūs tarptautiniai susirinkimai dažnai po metų ar dvejų išsikvepia, šis kasmet pritraukia vis daugiau dalyvių ir sulaukia didžiulio žiniasklaidos dėmesio.

"Bulgarijos turizmas plečiasi, ir tuo labai džiaugiuosi. Kartu su savo įmone pernai ir šiemet rengiame Bulgarijos turizmo įvaizdžio kampaniją - mūsų sukurta reklama rodoma per Europos TV kanalus, sėkmingai veikia mūsų įkurtas informacinis turizmo ir naujienų interneto portalas", - pasakoja specialistas.

Beharas, sukūręs savo šaliai taiklų šūkį "Bulgaria. Easy to find" ("Bulgarija. Lengva rasti"), įsitikinęs, kad labai svarbu parodyti savo kraštą užsieniečiams suprantamu būdu. Bulgarija prie europiečių priartėja suteikus informacijos, jog tai šiaurinė Graikijos kaimynė, o ne valstybė, esanti šalia Rumunijos, Jugoslavijos ir Makedonijos. Pasak jo, pagrindiniai turistų srautai Bulgariją pasiekia iš Vokietijos, Belgijos, Skandinavijos šalių, Italijos, Rusijos, Čekijos.

ES - krizių priešnuodis

"Artimiausioje ateityje Lietuvoje užsimegs stipresni ryšiai ir turizmo, ir kitokiu ekonominiu požiūriu", - mano Beharas. Bulgaras labai vertina Lietuvos paramą būsimoms naujoms ES narėms ir apskritai ES vaidmenį globalioje ekonomikoje. Ir nepalaiko vis dažniau girdimos nuomonės apie Bendrijos krizę - priešingai, žemyno šalių susivienijimą jis mato kaip galimų krizių sprendimą.

"Europa darosi patikimesnė - nykstant sienoms, atsirandant bendrai valiutai mažėja politiniai ir ekonominiai skirtumai, stiprėja ryšiai. Manau, būtent tokios jėgos ir reikia norint konkuruoti su gigantiška ir galinga JAV ekonomika", - dėsto ekspertas. JAV jis vertina kaip labai perspektyvias partneres, su kuriomis galėtų bendradarbiauti ir mažosios Europos ekonomikos, susitelkusios po bendru ES stogu.

Krizių sprendimus diktuoja ir moralė

Viešųjų ryšių konferencijoje "Tavo veidas" dalyvausiantis Beharas su krizėmis ir jų sprendimais susiduria kasdien. "Toks mūsų darbas - padėti įveikti krizes. Bet net paties žodžio "krizė" etimologija skatina mus jų nesibaiminti. Graikų kalba šis žodis reiškia "sprendimą", taigi kiekviena krizė pastūmėja žmones ir organizacijas ieškoti sprendimų, o tai - tikras vaistas", - sako ekspertas.

Kitas jo postulatas: viešųjų ryšių srityje gali dirbti tik aukštos moralės žmonės. "Dirbdami su didžiuliais koncernais, gamintojais, įgyvendindami svarbius projektus mes kuriame precedentus. Manau, sprendžiant krizes atsakomybės jausmas turėtų būti esminis principas", - kalba Beharas.

Jo vadovaujamos agentūros "M3 Communications" klientais dažnai tampa koncernai, Bulgarijoje įsigyjantys, pavyzdžiui, 1000 darbo vietų gamyklas ir po modernizacijos turintys atleisti 90 proc. darbuotojų. Viešųjų ryšių įmonė tokiuose projektuose sutinka dalyvauti vieninteliu atveju - jei gamyklos savininkai įsipareigoja surasti darbo vietą kiekvienam iš atleistų darbuotojų. Pasak Beharo, nė viena iš tarptautinių didžiųjų įmonių iki šiol neatsisakė, priešingai, entuziastingai priėmė šį pasiūlymą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"