TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Į rekordus lekiantis motociklu

2016 08 20 6:00
Ladogos bekelės motociklų lenktynėse Aidas Bubinas šiemet iškovojo trečią vietą. Asmeninio albumo nuotraukos

Profesionalus operatorius Aidas Bubinas motociklu važinėja tik ketvirtą sezoną, tačiau jau gali didžiuotis įspūdingais laimėjimais: šią vasarą lietuvis per 55 val. 55 min. įveikė 6, 2 tūkst. km atstumą nuo šiauriausio iki piečiausio Europos taško: Nordkapas – Tarifa. Tai kol kas oficialiai dar neįregistruotas, bet pasaulio greičio rekordas.

Duomenis registruoti rekordą Aidas jau parengęs, bet procesas šiek tiek užtruks. Tačiau jis su dviem kolegomis jau turi ir patvirtintą tos pačios trasos važiavimo rekordą, tik tąkart važiavo automobiliu. Lietuvių ekipažas Europą nuo šiauriausio iki piečiausio taško nuvažiavo per 52 val. 20 minučių.

Alpinizmas - dar viena Aido Bubino aistra.

Susigrąžinta vaikystės svajonė

„Labai gerai prisimenu, kada pirmą kartą sėdau ant motociklo: tai buvo 2012 metų spalio mėnesį vairavimo mokykloje, kai gavau motociklo vairuotojo pažymėjimą. Pagal važinėjimo laiką esu visiškai žalias motociklininkas“, – šyptelėjo Aidas, per pirmus metus motociklu nuvažiavęs 20 tūkst. kilometrų. Tokį atstumą paprastai motociklininkai įveikia per keletą metų. Iki šios dienos A. Bubinas savo dvirate transporto priemone yra nušvilpęs 100 tūkst. kilometrų. Jau antrąjį sezoną Aidas leidosi į ištvermės kelionę ir per 12 dienų ir 2 valandas motociklu nuvažiavo 14 545 km nuo Lisabonos iki Vladivostoko – nuo labiausiai nutolusio į vakarus iki toliausiai į rytus esančio žemyno taško.

Pašnekovas tikino, kad tikrai nėra pamišęs, nors susirengusį į tokią ištvermės kelionę, kai kurie kolegos motociklininkai bandė atvesti į protą, jog tik antrus metus važinėjančiam žmogui nevertėtų ryžtis tokioms distancijoms. Bet jis žinojo, kad dalis maršruto driekiasi įprastais Vakarų Europos keliais, tad važiuoti bus gana saugu. „Rusijoje kelių – geresnių ar blogesnių – taip pat yra, nereikia įsivaizduoti, kad važiavau kokiais nors laukais ar bekele. Tad nuvažiuoti beveik 15 tūkst. kilometrų yra visai normalu“, – aiškino A. Bubinas.

Pasaulio rekordus Aidas yra pasiekęs ir važiuodamas automobiliu.

Aido teigimu, dviratė transporto priemonė jį traukė nuo mažens, vaikystėje dviračiu įveikdavo solidžius vaikui atstumus. Tėvai neturėjo galimybės paaugusiam sūnui nupirkti motorolerio ar motociklo, tad svajonė turėti „plerpiantį daiktą“ buvo nustumta į šalį. „Kai jau suaugęs galėjau įsigyti motociklą, aš jį nusipirkau. Tą aistrą man atgaivino draugai, pakvietę 2009 metais dalyvauti Lietuvos tūkstantmečio minėjimo projekte, į kurį vykau kaip operatorius. Tada motociklais keliavome aplink Juodąją jūrą, aš važiavau kaip keleivis ant užpakalinės sėdynės ir filmavau. Per mėnesį įveikėme apie 10 tūkst. km, ta kelionė grąžino į vaikystę, prisiminiau savo svajonę turėti motociklą ir juo važinėti“, – prisipažino pašnekovas.

Vienas per Rusijos platybes

Pirmiausia pasivažinėjęs po Lietuvą, Aidas prisidėjo prie susibūrusios motociklininkų grupės APL: šie aistruoliai važiavo aplink Lietuvą palei valstybės sieną. Per septynias dienas Aidas nuvažiavo 2 tūkst. kilometrų. „Kitais metais kilo noras išvažiuoti kur nors toliau, bet neatsirado bendrakeleivių – vieni negalėjo keliauti dėl darbo, kiti negavo atostogų. Išsiruošiau vienas maršrutu Lisabona – Vladivostokas. Šį atstumą anksčiau buvo įveikęs kolega Vitoldas Milius, tačiau jis vyko automobiliu. Tad aš nutariau nuvažiuoti tą patį kelią motociklu. Nutariau ir padariau“, – prisiminė pašnekovas.

Kasmet Aidas su keliautojų grupe kopia į Monblaną.

Kaip sako Aidas, važiuoti vienam motociklu jam yra laisvės išraiška. Keliauti būriu, jo nuomone, prieštarauja tam laisvės pojūčiui, todėl nesibaimindamas leidosi į tokią ekstremalią kelionę: nereikėjo prie nieko derintis, koreguoti savo planų ar maršruto. „Rusija nėra nesaugi šalis motociklininkui. Važiuodamas per ją sutinki daug vietinių baikerių, kurie labai padeda sutiktam keliautojui. Iš anksto net neplanavęs jokių nakvynės vietų, dažniausiai nakvojau pas vietinius motociklininkus, sutiktus kelyje. Esi jiems įdomus vien tuo, kad atvažiavai iš toli, sukorei dešimt ar daugiau tūkstančių kilometrų, visame pasaulyje motociklininkai yra tarsi brolija“, – pasakojo Aidas.

Pašnekovo teigimu, važiuoti Europoje ir Rusijoje iš esmės skiriasi tik vienas aspektas – kelių būklė. Europoje važiavo visai atsipalaidavęs, nes Vokietijos greitkelyje tikrai nepasitaikys duobė ar žvyro ruožas už posūkio. O štai kelionė Rusijoje neleidžia atsipalaiduoti nė minutei: net važiuojant naujai paklotu asfaltu viduryje kelio gali pasitaikyti visko: duobių, kliūčių, įspėjamaisiais ženklais nepažymėtų žvyrkelių. Aidas sako iki šiol taip ir nesupratęs, kodėl Rusijoje kiti vairuotojai labai geranoriškai reaguoja į motociklininkus: pastebi, praleidžia. Tokio supratingumo Aidas pasigenda Lietuvos keliuose.

Iš pirmo žvilgsnio rami Aido Bubino išorė slepia aistringą žmogų

Alpinizmas ir buriavimas

Kad motociklas tapo A. Bubino aistra, ko gero, dėsninga: vyras visą gyvenimą mėgo aktyvų ir kiek ekstremalų laisvalaikį. Sėdėti su alaus bokalu prie televizoriaus – ne jam. „Nesu baigęs specialios operatorių mokyklos, tiesiog gyvenimas taip susiklostė, kad reikėjo rinktis iš to, ko noriu ir ką moku. Motociklo tuo metu dar neturėjau, bet buvo burlenčių mokykla ir filmavimas. Kadangi oro sąlygos Lietuvoje nėra tokios, kad galėtum plaukioti ištisus metus, todėl ir mokydamas buriuoti pragyvenimui neužsidirbsi. Tad liko filmavimas, tapau operatoriumi“, – dėstė pašnekovas. Burlentėmis Aidas pradėjo plaukioti nuo keturiolikos metų, vėliau jo gyvenime atsirado alpinizmas. Iki šiol jis bent kartą per metus kopia į kalnus.

„Su bendraminčių keliautojų klubu iki šiol lydime grupes į aukščiausią Vakarų Europos kalną Monblaną. Tad kasmet po vieną ar du kartus tenka kopti ir man. Dažnai mūsų klausia, kodėl lydime grupes tik į Monblaną, tad mano atsakymas būtų toks: gyvenime yra tiek daug įdomios veiklos – burlentės, snieglentės, motociklai, alpinizmas, kad viskam reikia laiko. Kelionė į Monblaną puiki tuo, kad trunka apie savaitę – tai kompaktiškas nuotykis, paliekantis laiko ir kitai širdžiai maloniai veiklai“, – aiškino Aidas, į Monblaną jau kopęs dvi dešimtis kartų. Išvaikščiojo jis ir kitus Alpių kalnus.

Nuo šiauriausio Europos taško Nordkapo lietuvis motociklu nuvažiavo į piečiausią - Tarifą per 55 val. 55 minutes.

Rugsėjo pabaigoje Aidas su bičiuliais planuoja dar vieną kelionę, šį kartą ne motociklu, o automobiliu. Dviem „Peugeot“ markės automobiliais jie ketina nuvažiuoti iš Vilniaus iki Paryžiaus. Vienas automobilis bus 33 metų senumo, kitas – naujas. Anot A. Bubino, šio projekto esmė – palyginti, kiek patobulėjo šie automobiliai per tris dešimtmečius. Komandos tikslas: nuvažiuoti į Paryžiaus automobilių parodą. „Spalio viduryje dviese su V. Miliumi ketiname automobiliu apvažiuoti šiaurinį mūsų planetos pusrutulį. Tačiau apie šią kelionę kol kas detalių nepasakosiu, lai lieka intriga“, – nusišypsojo daug įdomių ateities kelionių planuojantis Aidas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"