TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Iš idėjų debesies – sidabrinis liūtas

2015 07 11 6:00
Kurdami naujas reklamas Žygimantas Kudirka ir Lina Marcinonytė sudarinėja sąrašus arba idėjų debesį. Linos Juškauskaitės nuotrauka

Birželio pabaigoje Kanuose vyko kūrybiškumo festivalis „Cannes Lions“ („Kanų liūtai“) – apdovanotos geriausios metų reklamos, o jaunųjų (iki 28 metų) „Young Lions“ konkurse dalyvavo Lina Marcinonytė ir Žygimantas Kudirka. Agentūros „New!“ duetas pirmąkart į Lietuvą parvežė kūrybiškos reklamos sidabrą.

Lietuvių komanda turėjo 24 valandas išspręsti Jungtinių Tautų peticijos iššūkius. Socialinei iniciatyvai reikėjo surinkti penkis milijonus parašų. Kurdami savo strategiją (ji būtų įgyvendinta per kelis mėnesius) Lina ir Žygimantas sumanė interneto platformą, kurioje už atiduotus parašus lankytojai galėtų įsigyti įžymybių autografų – „parašas už parašą“.

„Young Lions“ konkurse galima dalyvauti iki 28 metų. Pasak Žygimanto, protingiausia ir žaisti ties šia amžiaus riba, kai esi jaunas, bet jau turi daug patirties./Asmeninio albumo nuotrauka

Profesija – sprintas

Į „Young Lions“ festivalį suvažiuoja kūrybininkų iš viso pasaulio, o konkurso kovoje dalyviams sudaromos vienodos laiko, biudžeto, rinkos sąlygos. Kitaip tariant, šalys varžosi idėjomis. „Konkurse atkuriamos realios reklamos verslo aplinkybės. Tapytojai sau leidžia ilgiau pastovėti prie molberto, o mūsų profesija – trumpo nuotolio distancija. Čia dirbantys žmonės kiek išprotėję, per trumpą laiką visuomet sukuria daugybę idėjų“, - lygino Ž. Kudirka.

Iki šiol Kanuose Lietuva didelių aukštumų nepasiekė, nors keliskart dalyvavo. Pasak šių metų atstovų, dalyviai iš 50 šalių atvyksta perėję nacionalines atrankas, kurios tampa valstybinio masto reiškiniu – sulaukia žiniasklaidos dėmesio, diskusijų dėl kandidatų. „Lietuvoje atrankos tradicija dar neišsirutuliojo. Savo funkcija festivalis „ADrenalinas“ yra lietuviškieji „Kanų liūtai“. Kitų šalių „adrenalinų“ metu ir vyksta atranka į „Jaunuosius Kanų liūtus“. Su tokiais "tipais" varžantis tikimybė patekti į trejetuką ne tokia ir didelė“, - skaičiavo Žygimantas.

Specialiai šiam sprintui jiedu nesiruošė. Priešingai, Lina su Žygimantu susikūrė kūrybinį komfortą: idėjas fiksavo vaikščiodami pajūriu, užsukę į vakarėlį, išsimiegojo, o ryte atsikėlę iš sąrašo rinko geriausias. „Didžiausia kliūtis – turint idėjų sąrašą nuspręsti, kuri yra tvirčiausia, ir nepasiduoti abejonėms „o gal kita geresnė“. Sunkiausia rinktis – iš savų minčių“, - teigė L. Marcinonytė.

Apmąstė panašias strategijas

Auksą laimėjo šveicarai, prisijungimą prie nemokamo wi-fi pakeitę protų mūšio pobūdžio klausimu, į jį atsakęs vartotojas gauna prisijungimą prie interneto, plius skatinimą pasirašyti peticiją. „New!“ kūrybininkai pasakojo apie dar vieną nepanaudotą konceptą iš savo sąrašo – vieną dieną per metus pakeisti prisijungimo prie įvairių interneto portalų ir socialinių tinklų piktogamą. „Kaip žinome, žmonės nėra linkę dalytis savo duomenimis, tad čia juos būtume pričiupę toje vietoje, kur jie jau pasidalijo asmenine informacija, tad taip pasirašytų ir peticiją“, - aiškino idėjos autoriai.

Lina, atsakinga už vizualinį apipavidalinimą, įsitikinusi: kad ir koks būtų vaizdinis atlikimas, viskas pastatyta ant vienos kortos – idėjos. „O jų būna visąlaik. Kai kurios, atmestos viename kontekste, gali būti naujai panaudotos kitur. Turiu dar savo kliento neradusių, nerealizuotų minčių, kurias pamatuoju ištraukusi iš to maišo“, - pasakojo dizainerė.

Pasibaigus konkursui „New!“ agentūros darbuotojai sukūrė šmaikštų puslapį TearsOfLosers.com („Pralaimėjusių ašaros“). Įdomu, kad tai, ką Kanuose apmąstė ir vėliau atmetė lietuviai, tą patį sumanė ir įgyvendinti mėgino kitų šalių atstovai.

Plakatų dizainerė rūpinasi estetika - kuria ne miestą šiukšlinančias, o skaičių ir raidžių neperkrautas reklamas. Iliustracijų autorė Lina Vyšniauskaitė, dizainas, išdėstymas ir tipografija – Linos Marcinonytės./Agentūros „New!“ nuotrauka

Knyga po klebančiu stalu

Pagrindiniame reklamos pasaulio renginyje dalyvavo šios profesijos lyderiai, buvo pristatytos naujausios technologinės inovacijos. Pasak Ž. Kudirkos, „Kanų liūtų“ tarptautinis mastas leido pasijusti pasaulio dalimi, visaverčiu konkurentu užsienio šalims. „Naudinga įvertinti savo jėgas ir pažiūrėti, kur stovi tu, o kur – kiti kūrėjai, - pridūrė L. Marcinonytė. – Šiuo apdovanojimu tarsi palipome laipteliu aukščiau siekdami savo tikslo.“

Konkurse jaunieji visąlaik gauna ne komercines, o socialines temas, šiemet dėmesys sutelktas į mokslą. „Galima tik nujausti, kokia socialinė tema bus aktuali vienais ar kitais metais. Šiemet, maniau, bus iškeltas negrįžtamų gamtos pokyčių klausimas, aktualus mene, prekyba žmonėmis arba moterų teisės, į kurias Kanai atkreipė dėmesį“, - taip prieš konkursą spėliojo Žygimantas.

Jiedviem įdomu kūrybiškai žvelgti į visuomenės problemas ir socialinius iššūkius. „Tuo man komunikacija ir patinka, - kad yra nukreipta į žmogų, gali paveikti mases, sukurti emocinį foną. Žmogus greitai prisitaiko, tampa nejautrus. Inovacija – nauja priemonė jau patirtai emocijai sukelti – tampa esmine reklamoje“, - svarstė Ž. Kudirka. „Visąlaik mąstau apie dizaino funkciją, kaip jis priartėja prie žmogaus, - šyptelėjo Lina. – Vieni inovacija laiko knygą po klibančiu stalu. Paprastuose, kasdieniuose dalykuose jų galima pastebėti ir daugiau.“

Drąsesni asmenine kūryba

Žygimantas – scenaristas, „slam“ alternatyvios poezijos atlikėjas, kitaip žinomas kaip reperis Mesijus, kurio klipas „Nelieskit mėlynojo gaublio“ buvo tapęs geriausiu vaizdo klipu. Dažniausiai jis kuria koncepcijas, tekstus, o Vilniaus dailės akademijos absolventė Lina juos įgyvendina. „Būna, savo disciplinoms ir nusižengiame – aš sugalvojau vaizdą, kolega dizaineris – antraštę. Kaip pasakė legendinis reklamistas – po 99 centų idėjos antroji reklamos revoliucija buvo kartu pasodinti tekstų autorių ir dizainerį“, - citavo Ž. Kudirka.

Jam dažniau tenka per kūrybinį procesą pasivaikščioti po paupį, Liną prie darbo stalo pririša kompiuteris. „Man regis, geriausia atsisėsti prie popieriaus lapo ir rašyti rašyti rašyti. Mano metodas – susidaryti idėjų debesį ir atmetant trinti tai, kas netinka, - pasakojo mergina, kuriai labiausiai jos darbe patinka projektų įvairovė. – Kaligrafas dirba su raidėmis, iliustruotojas – iliustracijomis. Galiu dirbti su gausybe įvairių talentingų žmonių, iš kurių kaskart pasisemiu idėjų.“

L. Marcinonytė savo piešinius paskolina patikusiam renginiui ar mados ženklui. Ž. Kudirka kūrybos pobūdį maino į literatūrą ir muziką. Šiemet albumą „#Užgrotų“ išleidęs Žygimantas sakė reklamoje ieškantis naujų formų, asmeninėje kūryboje – drąsesnių idėjų, kurios muziką ir literatūrą nuvestų į naujas teritorijas. „Reklama turi savo komercinę funkciją ir dažnai tenka mąstyti komerciškai. Visgi man reikšminga estetika ir tai, kad sukurtas objektas edukuotų žmogų, keltų kartelę to, ką jis nori matyti – ne miestą šiukšlinančias, o skaičių ir raidžių neperkrautas įdomias reklamas“, - tvirtino Lina.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"