TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Išgėręs nevairuok, kviesk Evaldą ir Erinijų

2015 03 21 6:00
Jūs linksminatės - Evaldas (kairėje) ir Erinijus parvairuos jūsų automobilį. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Du trisdešimtmečiai draugai Evaldas Poškys ir Erinijus Getautis jau metus saugo eismo dalyvius nuo išgėrusių vairuotojų kelyje. Jauni vyrai sostinėje dirba pagal principą: "Tu linksminiesi, mes vairuojam." Paslauga naudojasi sąmoningi piliečiai, iš pasilinksminimo vietos norintys parvažiuoti savo automobiliu, tačiau nevairuoti išgėrę.

Vasario 14-ąją sukako metai, kai Evaldas ir Erinijus teikia paslaugą "My driver" - savininko automobiliu parveža jį namo iš vakarėlio ar susitikimo su bičiuliais, kur buvo vaišintasi alkoholiniais gėrimais. "Mes su Erinijumi draugaujame nuo vaikystės, sakyčiau, suprantame vienas kitą net be žodžių. Kurį laiką mudu svarstėme, kad reikia ką nors daryti dėl netikusio lietuvių įpročio sėsti prie vairo išgėrus. Kai studijavome Vokietijoje, matėme, kad ten tokia paslauga teikiama ir tikrai populiari, vokiečiai daug atsakingiau vertina girtų vairuotojų problemą. O Lietuvoje vis dar atlaidžiai reaguojama, kai išgėręs žmogus sėda prie vairo", - pabrėžė E. Poškys.

Jauni vyrukai nesiekia vien užsidirbti iš naujos paslaugos, jiems svarbu, kad būtų kuo mažiau išgėrusių vairuotojų gatvėse. Vaikinai savo paslaugą bando įsiūlyti barų ir kavinių savininkams, tačiau ne visą laiką sulaukia supratimo ir palaikymo. Vis dėlto automobilio parvairavimo paslaugomis besinaudojantys klientai, pašnekovų teigimu, visada lieka patenkinti - namo grįžta saugūs, o kitą dieną netenka važiuoti pasiimti prie baro paliktos transporto priemonės.

Jauni vyrai siekia ugdyti lietuvių sąmoningumą: išgėrei - nesėsk prie vairo.

Ugdyti supratimą

Nors "My driver" automobilio parvairavimo paslauga teikiama jau metus, didelio pelno ji neatneša. "Mes ir nesiekiame uždirbti daug pinigų, - šyptelėjo Evaldas. - Mūsų tikslas kitas: ugdyti lietuvių mentalitetą, nepakantumą girtiems prie vairo." Kol jaunuolių iš Vokietijos parsivežta idėja virto realia veikla, prireikė nemažai laiko - bene viso dešimtmečio.

"2006 metais, baigę transporto studijas Vokietijoje, abu grįžome namo. Nuolat pasvarstydavome, kad reikia ką nors daryti, bet pokalbiai taip ir likdavo pokalbiais. Paskui sukūrėme šeimas, atsirado vaikų, ir tai vėl nukėlė idėjos įgyvendinimą vėlesniam laikui", - sakė E. Getautis. Evaldas šiuo metu augina dar nė metukų neturintį sūnų, Erinijaus vaikai jau ūgtelėję - šeimoje ketverių dukrelė ir dvejų metukų sūnus.Tačiau prieš pusantrų metų vyrai nutarė - laikas imtis planuotos veiklos. Kaip sakė Evaldas, populiarindami savo paslaugą jie pirmiausia akcentuoja žmonių sąmoningumą. "Esu visiškai tikras, kad skaudžios nelaimės, kai girtas vairuotojas pėsčiųjų perėjoje sužalojo penkis žmones, o vienas jų vėliau mirė, nebūtų buvę, jeigu tas žmogus prieš sėsdamas prie vairo būtų pagalvojęs, kuo tai gali baigtis, - neseną tragišką įvykį prisiminė E. Poškys. - Man tai priekaištas, jog mudu su Erinijum per mažai stengiamės, kad tokių dalykų būtų išvengta. Jeigu vairuotojas būtų žinojęs apie mus, mūsų paslaugą, vienareikšmiškai tos nelaimės galėjo nebūti. Tragediją išgyvenu asmeniškai - man skaudu, kad neužkirtau tam kelio", - išgyvenimais dalijosi E. Poškys.

Savo paslaugas vyrukai bando reklamuoti per barus, kavines, klubus, tačiau prisipažino neretai susiduriantys su savininkų pasipriešinimu. Svarstė, kad galbūt dėl to, jog neretai kavinės ir barai turi nerašytus susitarimus su taksi firmomis, kurios jų klientus parveža namo. Erinijaus teigimu, mokėti už reklamą jie kol kas neturi iš ko, tačiau bando paaiškinti barų savininkams, kad jiems apsimokėtų siūlyti automobilio parvairavimo paslaugą lankytojams. „Naudą kavinėms ir restoranams bandome parodyti ir kitu aspektu. Įrodinėjame, kad žmonės taip gali ilgiau mėgautis laiku prie taurės vyno ar bokalo alaus ir visą laiką būti ramūs, kad jų automobilį kas nors parvairuos“, - sakė pašnekovas.

Draugai nuo vaikystės visur kartu - net studijuoti transporto specialybės į Vokietiją vyko drauge./Asmeninio albumo nuotrauka

Klientai giria

Verslo draugai pasidžiaugė, kad ne visi elgiasi atsainiai su naują paslaugą siūlančiais vyrukais. "My driver" sulaukia daug atsiliepimų iš žmonių, kad tai tikrai šaunu ir labai reikalinga. Vaikinai net svarstė idėją apie save informuoti policijos pareigūnus, kad šie pagautiems prie vairo išgėrusiems vairuotojams pasiūlytų alternatyvą kitą kartą, užuot girtiems sėdus vairuoti, kreiptis į profesionalius vairuotojus, kurie jų automobilį saugiai parvairuos namo. "Tačiau tam, matyt, reiktų rengti paslaugos konkursą, mes tam dar nepasirengę, o ir konkuruoti kol kas nėra su kuo", - teigė Erinijus.

Vaikinai teigė, jog daugiau negu pusė jų paslaugomis besinaudojančių žmonių yra moterys. Svarstė, kad moteriška nuojauta geresnė, o savisaugos instinktas akivaizdžiai didesnis nei vyrų. Pasisėdėjusios su draugėmis prie taurės vyno moterys mažiau linkusios rizikuoti, užuot rizikavusios ir bandžiusios likimą, jos mieliau susimoka už saugumą.

"Kai pradėjome šį verslą, šiek tiek nuogąstavome, jog teks vos ne kasnakt veltis į konfliktus su išgėrusiais žmonėmis, - prisipažino Evaldas. - Tačiau dabar įsitikinome, kad dauguma klientų atrodo tarsi blaivūs. Akivaizdu, kad mus kviečia išsilavinę ir pasiturintys, inteligentiški ir atsakingi žmonės, kurie supranta, kuo rizikuoja sėsdami prie vairo išgėrę." Abu pašnekovai tikino, jog nepasitaikė situacijų, kai į automobilį žmogų tektų kelti kaip "nekilnojamąjį turtą" ar ginčytis su smarkiai apsvaigusiu. Vienintelis "sunkesnis" užsakovas buvo baikeris, kurį teko tiesiog pakrauti į automobilį ir nuvežti į saugią vietą, kad atsigautų.

Populiariausias - savaitgalis

Labiausiai "My driver" paslaugų prireikia nuo penktadienio pavakarės. Erinijus juokavo, kad jau ir ketvirtadienį jie vadina mažuoju savaitgaliu - iškvietimų parvairuoti automobilį padaugėja. Tačiau užsakymų būna ir kitomis savaitės dienomis. "Kadangi mūsų paslaugomis naudojasi vidutines ir dideles pajamas gaunantys piliečiai, tokie žmonės verslo susitikimų turi ir kitomis savaitės dienomis. Kai per pietus ar vakarienę išgeriama vyno ar ko stipresnio, esame kviečiami, kad kartu su klientu parvairuotume ir jo automobilį", - aiškino E. Getautis.

Evaldas įsidėmėjo, kad policijai paskelbus apie planuojamus vairuotojų tikrinimo reidus, jų paslaugų taip pat prireikia dažniau. Šiuo metu "My driver" turi vieną septynvietį automobilį, kuriuo operatyviai gali nuvežti profesionalius vairuotojus iš karto į keletą iškvietimų, o vėliau juos pasiimti. "Turime galimybę samdytis daugiau profesionalių vairuotojų, nes abu dirbame transporto kompanijose ir bendraujame su savo srities specialistais", - sakė Evaldas. Jis šiuo metu dirba tarptautinėje bendrovėje, kuri veža krovinius į Vakarų Europos šalis, o Erinijus darbuojasi vokiškų vilkikų atstovybėje, yra atsakingas už kokybės garantiją ir remontą.

Abu vyrai iki šiol patys važiuoja pas klientus, nors galėtų siųsti dirbti samdomus vairuotojus. Daro tai todėl, kad siekia kuo išsamiau išsiaiškinti klientų poreikius ir tobulinti veiklą. "My driver" ketina netrukus siūlyti dar vieną paslaugą - nuvaryti automobilį į techninės priežiūros centrą. Juk patys žino, kiek laiko atima sezoninis ratų keitimas ar plovyklos paslaugos, kai automobilio savininkui tenka laukti eilėse. Dažnam sugaištas laikas brangesnis nei mokestis už tokią paslaugą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"