TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Kai kino filmai - gyvenimo aistra

2007 03 17 0:00
Kompozitorius Titas Petrikis: "Kai ką nors sukuriu, jaučiu neapsakomą džiaugsmą".
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Dvidešimt septynerių metų kompozitoriaus Tito Petrikio niekada nežavėjo neapibrėžtas menininko gyvenimas, kai nesi tikras, kokia tavo padėtis ir kaip seksis rytoj. Jis visada nori žinoti, kur link eina ir koks jo tikslas.

Pirmajam Baltijos šalių atstovui, šiemet patekusiam į Berlynalės talentų stovyklos "Volkswagen" filmų muzikos konkurso finalą, šią vasarą bus galimybė lankytis Berlyno įrašų studijose ir gal net dirbti kartu su Vokietijos kino pramonės profesionalais.

Anglijos Bornemuto kino akademijos doktorantas nuo praeito rudens puse etato dirba kompozitoriumi Anglijos internetinėje televizijoje "Vision-News" ir iš studijos Vilniuje teikia visą reikalingą muziką - nuo reklamos iki dokumentinių filmų.

Per didelį norą ir tikėjimą

Į Berlynalės talentų stovyklą buvo pateiktos 3678 paraiškos iš 129 šalių. Į "Volswagen" filmų muzikos konkursą pateko 87 dalyviai, o finalininkai liko tik trys: Ilja Coricas iš Vokietijos, Costas Fotopoulas iš Didžiosios Britanijos ir Titas Petrikis iš Lietuvos. Filmų muzikos konkurso kuratorius ir žiuri narys buvo lenkų kompozitorius Janas Kaczmarekas, 2005 metais apdovanotas "Oskaru" už muziką filmui "Niekados šalies beieškant". Sukurti muziką šio filmo ištraukai buvo ir viena iš konkurso užduočių.

Kaunietis kompozitorius Petrikis pernai rudenį baigė magistro studijas Bornemuto kino akademijoje Anglijoje. Išbandė jėgas Berlynalės filmų festivalio talentų stovykloje ir buvo pakviestas dalyvauti papildomame "Volkswagen" filmų muzikos konkurse. LŽ pašnekovas pasakojo, kad konkursui reikėjo sukurti garso takelius trims skirtingų žanrų ir stilistikos vaizdo klipams: animaciniam filmui, draminei ištraukai ir komerciniam dokumentiniam filmukui apie Volfsburgą - konkurso rėmėjo "Volswagen" miestą.

"Labai norėjau patekti į tą stovyklą, ir nors vokiečiai perspėjo, kad liko mažiau nei savaitė, pradėjau dirbti. Po poros dienų vėl paskambinę konkurso organizatoriai pasakė, kad vertinimo komisija nusprendė nepratęsti man laiko - kaip ir kiti dalyviai, turiu viską padaryti iki rytojaus pietų. Galiu nesuspėti, o tokiame konkurse galima dalyvauti tik kartą gyvenime, tad gal norėčiau atidėti kitiems metams. Atsakiau, kad noriu dalyvauti šiemet ir tikrai viską padarysiu. Iš tikrųjų buvo gana sunku, nes darbo buvo daug, o laiko labai mažai, tačiau jaučiau, kad tiesiog turiu dalyvauti. Tas tikėjimas tikriausiai ir padėjo, - juokėsi pašnekovas. - Po poros savaičių man paskambino ir pasakė, kad patekau į finalą."

Šiemet nuo vasario 4 dienos konkurso laimėtojų trejetas, atskirtas nuo talentų stovyklos programos, dvi savaites Berlyne intensyviai dirbo įrašų studijose. Pasak pašnekovo, dalyvauti finalinėje programoje - didžiulis laimėjimas, nes galėjo dirbti su geriausiais Vokietijos garso įrašų specialistais ir Babelsbergo filmų muzikos orkestru - vieninteliu tokiu Vokietijoje. Viena darbo diena su juo kainuoja apie 30 tūkst. litų.

"Džiaugiuosi, kad mano kolegos finalinėje programoje buvo žmonės, turintys didelę patirtį. Britas Fotopoulas, daugiausia kuriantis klasikinę orkestrinę muziką, yra baigęs Karališkąjį koledžą, studijavo Juilliardo mokykloje Niujorke. Beje, kartu su Vilhelmu Čepinskiu, net porą lietuviškų žodžių moka. Sakė, kad būtinai turės aplankyti Lietuvą, nes jau antrą lietuvį pažįsta, - pasakojo Petrikis. - Vokietis Coricas, taip pat kuriantis orkestrinę muziką, nors labiau linksta į džiazą, yra baigęs mokslus Roterdame ir dar studijavęs Berklyje. Abu vyresni už mane, trisdešimt trejų metų. Kai sužinojau, kas yra kiti finalininkai, supratau, kad bus tikrai solidi kompanija, tačiau abu buvo labai draugiški, tad tvyrojo ne konkursinė, o bendradarbiavimo atmosfera. Visi trys turėjome daug ką bendro dar prieš atvažiuodami, nes atlikome tuos pačius darbus ir galėjome dalytis įspūdžiais bei patyrimu toje srityje."

Nors žiuri prisipažino, kad buvo gana sunku apsispręsti, kas iš trijų finalininkų bus konkurso laimėtojas, nes visų darbai buvo profesionalūs, skyrėsi tik stilistika, pagrindinis prizas - savaitės kelionė į Los Andželą ir Holivudo garso įrašų studijas - atiteko vokiečiui Coricui. Petrikiui, kaip ir britui Fotopoului, teko galimybė lankytis Berlyno įrašų studijose. Konkurso organizatoriai dar derina kelionės programą.

Pašnekovas sakė nejaučiąs nuoskaudos, kad nelaimėjo pagrindinio prizo. Jaunas kompozitorius vertina jam, kaip konkurso finalininkui, suteiktą galimybę šią vasarą susitikti su Vokietijos kino pramonės profesionalais ir galbūt net dirbti kartu. O pirmieji kontaktai ėmė megztis jau Berlynalės talentų stovykloje po finalo. Keli projektai šiuo metu derinami.

Antra profesija

"Taip atsitiko, kad dabar kino filmai - mano gyvenimo aistra, - kalbėjo Petrikis. - Kompozitorius yra vienas filmo kūrėjų ir kaip komandos narys turi atsižvelgti į filmo vaizdą, garsą, siužetą, vaidybą, gerai išmanyti visą sistemą. Gali būti labai geras kompozitorius ir sukurti puikų kūrinį, tačiau jis ne visuomet tiks filmui. Filmas turi savo gyvybę ir pulsavimą. Muzika gali užgožti filmo pasakojimą arba visiškai neužgriebti mūsų emociškai."

Kompozitorius Bornemuto kino akademijoje įgijo filmų muzikos kūrimo magistro laipsnį. Jo vadovas buvo profesorius Stephenas Deutschas. Susipažino su juo Juodkrantės vasaros videostudijoje prieš keletą metų. Tuo metu Petrikis studijavo politikos mokslus Vytauto Didžiojo universiteto Tarptautinių santykių institute ir dirbo vienos tarptautinės informacinių technologijų konsultavimo kompanijos vadovu, o muzikos kūrybai (mokėsi Juozo Naujalio muzikos mokyklos fortepijono klasėje) skyrė tik laisvalaikį.

"Iš to, ką tu kuri, matau, kad turi sveiką supratimą apie muziką. Galėtum pas mus studijuoti", - prisiminė pašnekovas Deutscho žodžius, padrąsinusius jį po magistro studijų Tarptautinių santykių institute

stoti į pasaulyje pripažintą Bornemuto kino akademiją.

Vėliau britų profesorius lietuvį apibūdino kaip kūrybingą ir talentingą kompozitorių, galintį kurti įvairių stilių muziką ir puikiai suprantantį, kaip muzika ir vaizdas dera tarpusavyje.

Penkerių metų doktorantūros studijoms Petrikis pasirinko siauresnę sritį - trilerių muzikos kūrimo metodologiją. Vėliau ją dar labiau siaurins ir nagrinės, kaip gerinti kompozitoriaus ir režisieriaus darbą, nes atsiradus naujoms technologijoms galima dirbti kur kas lanksčiau. Doktorantūros studijos vyks per atstumą ir Bornemuto kino akademijoje doktorantas turės apsilankyti bent keturis penkis kartus per metus.

Ne vien iš aklos aistros

Pašnekovas džiaugėsi, kad pasirinktame kelyje jį palaiko šeima, nors abu tėvai - tiksliųjų mokslų atstovai. Mama jau mirusi. Buvo dėstytoja. Tėvas - profesorius, labai didžiuojasi sūnumi. Vyresnis brolis - informatikas. Jis pats kūrė muziką ir improvizuodavo pianinu nuo mažens, kiek prisimena. Nuo 1994 metų pradėjo kurti elektroninę muziką. Visada svajojo, kad tai, ką groja, būtų galima išsaugoti. Net brolio prašydavo, ar negalėtų sukurti tokios programos, kad grojant klavišais būtų išsaugotos natos. 1997-1998 metais tokios programos jau buvo prieinamos.

"Galbūt iš mamos gavau muzikos pajautą, - svarstė kompozitorius. - Tikslieji mokslai niekada nebuvo man prie širdies. Tačiau ir muziką pasirinkau ne vien iš aklos aistros menui. Manęs niekada nežavėjo neapibrėžtas menininko gyvenimas, kai nesi tikras, kokia tavo padėtis, kaip seksis rytoj. Visada noriu žinoti, kur link einu ir koks mano tikslas. Galbūt dėl to ilgai dvejojau. Apsisprendžiau, kai supratau, kad būtent toje srityje labiausiai atsiskleidžiu ir labiausiai džiaugiuosi pasiektais rezultatais. Galiu visą save atiduoti."

Kompozitorius savo kūrybą yra pristatęs tarptautiniuose festivaliuose Lietuvoje, Lenkijoje, Rumunijoje, Rusijoje, Vokietijoje. Yra sukūręs muziką Jonavos teatro spektakliui "Daina apie Dunojų" ir Kauno kamerinio teatro spektakliui "Žanas ir Beatričė". Jis taip pat bendradarbiauja kuriant audiovizualinius projektus. Petrikio šešių kompozicijų ciklą "idenTITy", persmelktą, anot kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus, indėniškos dvasios, kurią padėjo sukurti originalus Kimo J.Arbo balsas, įrašė ir išleido kompaktinę plokštelę italų "Start Group" studija Romoje.

Trumpai

Dvidešimt septynerių metų kompozitorius Titas Petrikis studijavo politikos mokslus Vytauto Didžiojo universiteto Tarptautinių santykių institute. Įgijo magistro laipsnį. Anglijos Bornemuto kino akademijoje baigė filmų muzikos kūrimo magistro studijas, dabar yra šios akademijos doktorantas. Puse etato dirba kompozitoriumi Anglijos internetinėje televizijoje "Vision-News".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"