TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Kapitonas – iš Estijos, įgula – iš trijų Baltijos šalių

2016 09 12 6:00
Vokietijoje sutiktas kelto kapitonas Romanas Rogalevičius.  Rasos Pakalkienės nuotraukos

Keltui, plaukiojančiam tarp Vokietijos ir Didžiosios Britanijos, vadovauja kapitonas Romanas Rogalevičius iš Estijos. Jaunas vyras dirba tolokai nuo gimtosios šalies, o per laisvas dienas dažniausiai grįžta namo. Kapitono vadovaujama įgula tarptautinė – joje dirba žmonės iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos.

Elbė netoli žiočių plati, tolumoje boluoja krantai ir ten stovinčių vėjo jėgainių grupės. Laivų judėjimas gana intensyvus, kai praplaukia vienas laivas, jau matyti artėjantis kitas. Vandens transportas įvairus – keltai, baržos, laivai, jachtos, kateriai. Kukshafeno uoste stovintis keltas „Jutlandia“ – kraunamas. Jis greitai pajudės.

Nuo kelto „Jutlandia“ kapitono tiltelio gerai matyti saulės apšviesti vandens toliai. Iš čia į juos žvalgosi jaunas vyras – tai 33 metų kapitonas R. Rogalevičius, šias pareigas užimantis nuo 2015 metų.

Kapitono tiltelyje.

Laivuose – 10 metų

„Šiame kelte dirbu nuo šių metų sausio, – sako kapitonas. – Laivybos kompanijoje „DFDS Seaways“ – nuo 2008 metų. Iki tol šešerius metus dirbau kitame šios kompanijos kelte.“ Jis pasakoja, kad 2006 metais baigė Estijos jūrų akademiją ir keletą metų dirbo kitose kompanijose. Plaukiojo maršrutu Estija-Norvegija. Vėliau atėjo į dirbti DFDS. Klausiamas, kodėl būtent šioje kompanijoje ieškojo darbo, R. Rogalevičius teigia, kad tenkino siūlomos sąlygos. Visa jauno vyro darbo laivuose patirtis – jau 10 metų.

Kapitonas sako, kad keltu pervežama ratuota ir vikšrinė technika. O į šį laivą galima sutalpinti, tarkime, 220 didelių automobilinių vilkikų arba apie 900 lengvųjų automobilių. Keltas keliauja iš Vokietijos į Didžiąją Britaniją ir atgal. Kai šis pajuda iš Vokietijos, kitas išplaukia iš Didžiosios Britanijos. Ir taip – kasdien. Pasak R. Rogalevičiaus, krovinių visada būna pakankamai.

„Ne tik vasarą, bet ir žiemą plaukti tokia linija yra gana ramu. Kartais būna štormų, tada tenka perlaukti, – pasakoja kapitonas. – Šiuo metu laivo įgulą sudaro 18 narių. Jie yra iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos.“

Daugiakalbis

R. Rogalevičius – jauniausias iš kompanijos „DFDS Seaways“ keltų kapitonų. Jis mano, kad gali būti ir vienas jauniausių iš Estijoje, užimančių tokias pareigas. R. Rogalevičius teigia mokąs tris kalbas – estų, rusų, anglų. Dar šiek tiek kalba ir lietuviškai, latviškai bei vokiškai.

Kapitonas keturias savaites dirba kelte, keturias ilsisi. Laisvu laiku dažniausiai grįžta į gimtąją Estiją, kur gyvena Taline.

Kapitono R. Rogalevičiaus darbe nėra rutinos. Jis sako niekada nežinąs, kas gali nutikti, o smulkių įvykių per jo karjerą yra buvę daug. Kaip išspręsti netikėtas situacijas, pasak kapitono, priklauso nuo patirties. Jūroje dažniausiai viską lemia oro sąlygos. Vis dėlto su didesniais nesklandumais jaunas kapitonas iki šiol nebuvo susidūręs.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"