TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Miesto vaizdų manipuliatorius

2016 09 10 6:00
Alinos Ožič (LŽ) nuotraukos

Menininkas Liudas Parulskis festivaliui „Vilnius Street Art“ sukūrė išnykstantį troleibusą. Daugiau nei dešimtmetį savitas miesto fotomanipuliacijas kuriantis dizaineris meistriškai sutrikdo mums įprastos realybės suvokimą.

Troleibusas, važiuojantis 17-uoju maršrutu, kirsdamas Gedimino prospektą prie Lukiškių aikštės akimirkai susilieja su prospekto perspektyva ir lyg išnyksta, o gatvėje pasirodo legendinis Vilniaus vilkas. Festivalio „Vilnius Street Art“ rengėjai ragina miestiečius pabandyti įamžinti šią troleibuso išnykimo akimirką, pasidalyti nuotrauka socialiniuose tinkluose ir gauti dovanų L. Parulskio fotomanipuliacijų albumą „Barokas ir betonas“.

Nuvilnijo per pasaulį

Per pernai vykusį „Vilnius Street Art“ festivalį L. Parulskis pristatė savo parodą „Barokas ir betonas“. Šį projektą menininkas kuria jau daugiau nei dešimt metų. „Labai smagiai bendradarbiavome su festivalio rengėjais pernai, tad šiemet jie mane irgi pakvietė dalyvauti. Tiesą sakant iš pradžių bandžiau patekti į „Vilnius Street Art“ ir nupiešti kokį grafitį, tačiau man tai buvo per sudėtinga, neįveikiau konkurso. O gal rengėjai nutarė, jog esu per senas laipioti pastoliais ir piešti ant sienų, tad verčiau surengė mano jau gatavų ir naujų fotomanipuliacijų parodą“, – šmaikščiai pasakojo menininkas.

Aušros vartų galėjo ir nebūti.

Kadangi šiais metais festivalio tema yra transportas, Liudas sumanė pradanginti mieste važinėjantį troleibusą. Šį menininko projektą įvertino ne tik Lietuvos specialistai, reportažus apie pranykstantį troleibusą paskelbė garsūs pasaulio interneto portalai boredpanda.com ir designboom.com. „Įdomu buvo stebėti, kaip internete plito išnykstančio troleibuso projektas: iš pradžių jį „pasigavo“ graikai, paskui jis pasirodė korėjiečių tinklalapiuose, vėliau prisidėjo kinai. Man buvo ir juokinga, ir glostė savimeilę, kai per google paiešką įvedęs savo pavardę galėjau stebėti, kaip šis projektas bangos principu vilnija per pasaulio interneto portalus“, – prisipažino menininkas.

Kaip sako Liudas, jam visada buvo įdomu žaisti ir manipuliuoti vaizdais. Išnykstančio troleibuso projektui jis pasirinko vakarinės saulės apšviesto Gedimino prospekto vaizdą, tad išdavė paslaptį, jog norint pagauti pradingimo momentą fotoaparatu, geriau tykoti šio troleibuso vakarop. „Užduotis tikrai nelengva, troleibusas pravažiuoja gana greitai, be to, ir transporto judėjimas vakare gana intensyvus. Tai laimės dalykas – pagausi momentą ar ne. Pats bandžiau tai padaryti, ir man nepavyko“, – sakė pašnekovas. Fotografuoti galima iš abiejų prospekto pusių – link Katedros ir Seimo kryptimi.

Vietoj Šv. Jonų bažnyčios bokšto menininkas "pastatė" blokinį daugiaaukštį.

Manipuliuoti linksma

Pernai per festivalį „Vilnius Street Art“ pristatyta menininko paroda „Barokas ir betonas“ šiuo metu eksponuojama Lenkijoje, Gdanske, Šiuolaikinio meno centre „Laznia“. Apie savo darbus ne tik pats L. Parulskis kalba su gera ironijos doze. Menotyrininkė Agnė Narušytė menininko kūrybą apibūdino gana šmaikščiai: „Atrodo, kad Liudas daro tai, kuo per pamokas užsiima nuobodžiaujantys vaikai – iškiliausiems architektūriniams miesto „personažams“ pripaišo menamus ūsus. Tik rafinuočiau – jo fotomanipuliacijose naujas darinys atrodo kaip tikras, ir žiūrovui gali pasivaidenti, kad tai yra realių, tik ne visai pažįstamų vietų fotografijos.“

Liudas patikino, kad jo fotomanipuliacijos atsiranda greičiau ne iš nuobodulio, o norėjimo žaisti. Jis prisiminė, kad „Baroko ir betono“ projektą pradėjo prieš dešimt metų su menininkų delegacija nuvykęs į Lvovą Ukrainoje. Pasak jo, Lvovas, kaip ir Vilnius, laikomas barokinio miesto pavyzdžiu, be to, abu šiuos miestus vienija ir klaikūs, sovietmečiu statyti betoniniai „miegamiej“ rajonai. „Tada pabandžiau pažaisti imdamas naujus Vilniaus ir Lvovo rajonus ir į juos „įdėdamas“ barokinius šių miestų atributus. Lvove – Vilniaus gabaliukus, Vilniuje – Lvovo. Šis žaidimas parodė, kad miestai labai suvienodėja, nes ir Vilniuje ir Lvove tiek betoniniai stambiaplokščiai daugiabučiai, tiek barokinis senamiestis yra labai panašūs. Viskas standartizuota ir atpažįstama“, – pasakojo L. Parulskis.

Miegamojo rajono "broma" - lyg barokiniai vartai.

Pradangintas Vilnius

Dar anksčiau Liudas ėmėsi fotomanipuliacijų pradangindamas iš Vilniaus senamiesčio nuotraukų pačius žinomiausius objektus. Taip atsirado pirmieji jo darbai, kuriuose vietoj katedros – tuščia erdvė, lyg šis statinys niekada nebūtų buvęs pastatytas. Kitoje nuotraukoje – šalia Katedros nėra varpinės. Pasak menininko, šie darbai buvo savotiška aliuzija į Vlado Drėmos albumą „Dingęs Vilnius“. L. Parulskis „ištrynė“ iš miesto landšafto Aušros vartus, tuometinį „Vaikų pasaulio“ pastatą. „Man buvo įdomu stebėti žmonių reakciją, kai jie žiūrėdavo šias nuotraukas. Lyg ir viskas gerai, bet kažkas vis dėlto ne taip. Norėjosi priminti, kad viskas galėjo būti ir kitaip – akiai įprasti pastatai galėjo būti ir nepastatyti“, – sakė pašnekovas.

Fotomanipuliacijų kolekciją Liudas papildė dar vienu žaidimu: stambiaplokščius sovietinius namus jis „pastatė“ vietoj visiems žinomų barokinių statinių. Taip atsirado makabriškas vaizdas, kur vietoj Aušros vartų įmontuotas standartinis daugiabutis. Pasak Liudo, jis norėjo parodyti, kas būtų nutikę, jei šis architektūros paminklas būtų buvęs sunaikintas, o vietoj jo pastatytas gyvenamasis namas. „Tai savotiškas košmariškas sapnas, fantasmagorija. Tačiau taip juk galėjo nutikti“, – įsitikinęs pašnekovas.

Per daugiau nei dešimtmetį L. Parulskis sukūrė daugiau nei dvi dešimtis savitų fotomanipuliacijų, jos visos surinktos ir išleistos albume „Barokas ir betonas“. Menininko teigimu, šis projektas jau baigtas ir grįžti prie jo jis neketina.

Išnykstantis troleibusas ruošiamas festivaliui "Vilnius Street Art".
Vakarėjančios saulės apšviestas troleibusas išnyksta Gedimino prospekte.
Požeminiame betoniniame garaže - barokinė skulptūra.
Kitoje Neries pusėje Vilniaus nebėra.

.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"