TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Motociklas suteikė laisvės pojūtį

2014 08 16 6:00
L. Kazlauskienė sakė: "Užtenka vieną kartą atsisėsti, ir supranti, kad motociklas tau patinka." Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Malonu skrieti keliu, kai vėjas plaiksto plaukus, išlendančius iš po šalmo. Neįtikimas laisvės pojūtis. Galima greitai pasiekti reikiamą vietą, neįstringant spūstyse. Moterų baikerių klubo "Vėjų laumės" prezidentė Liudmila Kazlauskienė gali ilgai vardyti, kodėl patinka "plieno žirgas". "Mašinoje jautiesi kaip dėžėje, o motociklas suteikia laisvės pojūtį", - teigė ji.

Susitikti su žurnaliste pokalbio L. Kazlauskienė atskriejo motociklu. Ši transporto priemonė jai - ne tik laisvalaikiui leisti. Važinėja ir savo, vadybininkės, darbo reikalais. Motociklą "Harley-Davidson 883 Sporster" L. Kazlauskienė turi dvejus metus. Per šį laiką įveikė beveik 4 tūkst. kilometrų. Tiek buvo iki vasaros kelionės, kai su bendraminčiais iš Lietuvos į Kaukazą ir atgal nuvažiavo dar apie 9 tūkst. kilometrų.

Didelio greičio nemėgsta

"Pastaruosius aštuonerius metus nuolat motociklą vairuoju, - LŽ pasakojo L. Kazlauskienė. - Dar turiu automobilį. Bet jei yra galimybė, važiuoju motociklu. Mašinoje jautiesi kaip dėžėje, o motociklas suteikia laisvės pojūtį." Baikerė įsitikinusi, kad saugumas pirmiausia priklauso ne nuo transporto priemonės, bet nuo vairuotojo. Kuo jis atsakingesnis, tuo mažesnė rizika. L. Kazlauskienė sakė nelakstanti dideliu greičiu. Kartą išbandė, ką reiškia motociklu skrieti 160 kilometrų per valandą. "Tačiau tai nemalonu, - teigė baikerė. - Didelis greitis nėra mano stichija. Maksimaliai važiuoju apie 120, o dažniausiai - 100 kilometrų per valandą. Tokį greitį mėgstu labiausiai."

Oro sąlygos L. Kazlauskienei nerūpi. Ji gali važiuoti ir per lietų, ir kai temperatūra žemiau nulio. Tokiais atvejais tiesiog tinkamai apsirengia. Moteris turi keletą komplektų baikerio drabužių, apsaugų kojoms, rankoms, pirštinių, batų. Ji vengia sėsti ant motociklo tik tada, kai kelias gali būti apledėjęs. Nenori važiuoti bijodama.

L. Kazlauskienė teigė, kad motociklas nėra brangi transporto priemonė. Degalų sąnaudos mažesnės negu automobilio. "Palyginti kiek investuoju į savo mašiną, motociklas man atsieina pigiau, - sakė ji. - Ir remontuojant mažiau išlaidų." L. Kazlauskienės nuomone, šią transporto priemonę nėra sudėtinga valdyti ir nereikia itin didelės fizinės jėgos. Būtina mokėti laikyti pusiausvyrą, kaip ir minant dviratį. "Manau, kiekviena moteris galėtų važinėti motociklu", - įsitikinusi baikerė.

Liudmila Kazlauskienė vadovauja moterų baikerių klubui "Vėjų laumės". /Alinos Ožič nuotrauka

"Vėjų laumės"

Kaip vyrai reaguoja į moterį - baikerę? Pasak L. Kazlauskienės, būna įvairiai. Vieni labai palaiko ir drąsina. O yra priešiškai nusiteikusių vyrų, manančių, kad dailiosios lyties atstovė neturėtų vairuoti motociklo. Jie mėto nemalonias replikas. Tokį požiūrį pašnekovė vadino senoviniu.

Užtat moterys dažniausiai palaiko. Prašo pavėžinti. Ir 15 metų L. Kazlauskienės dukra Dženeta labai nori vairuoti motociklą. Kol kas ji važiuoja su mama kaip keleivė. O ateityje ketina mokytis vairuoti, pasiruošti ir išlaikyti egzaminus vairuotojo pažymėjimui gauti. "Pati nusprendė taupyti pinigus motociklui", - sakė Dženetos mama.

L. Kazlauskienė turi nemažai bendraminčių. Ji vadovauja moterų baikerių klubui "Vėjų laumės", įsteigtam beveik prieš penkerius metus. "Pagal statistiką, Lietuvoje vis daugėja motociklus vairuojančių moterų", - teigė L. Kazlauskienė. "Vėjų laumių" prezidentė pasakojo, kad klubas organizuoja labdaros renginius vaikams, surinktas lėšas skiria įvairių problemų turintiems mažiesiems. Ką jau kalbėti, kad bendramintėms smagu būti kartu, pramogauti, stovyklauti, pakeliauti, dalytis ir džiaugsmais, ir rūpesčiais.

Po didelės pertraukos

L. Kazlauskienė pasakojo, kad pirmą kartą motociklą išbandė seniai, būdama 16 metų. Kadangi tuo metu jau važinėjo dviračiu, persėsti ant motorinės dviratės transporto priemonės merginai neatrodė sudėtinga. Be to, Liudmila nuo mažens užsiiminėjo oro akrobatika. Pagal dinastiją ji yra iš cirko artistų giminės ir pati dalyvaudavo programose. Taigi drąsos jai niekada netrūko. Tačiau kai kartą važiuodama motociklu patyrė avariją, šios transporto priemonės atsisakė. Nuo tada su "plieniniu žirgu" nedraugavo beveik du dešimtmečius. Vis dėlto vieną kartą senas bičiulis įkalbėjo pavėžinti kaip keleivę. Liudmilai buvo baisu. Tačiau ryžosi. "Suvokiau, kad turiu nugalėti baimę", - sakė ji. Po keleto tokių pavėžinimų L. Kazlauskienė suprato: ji nori motociklo. Nuo tada praėjo aštuoneri metai, kai ši transporto priemonė jai kelia ne išgąstį, bet pasitenkinimą ir džiaugsmą. Baikerė laikosi protingos rizikos principo ir stengiasi važiuoti kuo saugiau.

Per šį laiką buvo vienas eismo įvykis, kai priekyje važiuojantis automobilis pradėjo staiga stabdyti. Viskas baigėsi tuo, kad L. Kazlauskienė motociklą paguldė ant šono. Moteris suplėšė mėgstamiausius džinsus, nusibrozdino rankas ir kojas, bet stipriau nenukentėjo. O motociklą teko remontuoti.

Klausiama, kiek laiko reikia pajausti, kad būtent "plieninis žirgas" yra savas, L. Kazlauskienė sakė: "Užtenka vieną kartą atsisėsti, ir supranti, kad motociklas tau patinka. Tada reikia nuvažiuoti kokius 10-15 kilometrų. Ir jei gerai valdai, vadinasi, jis yra tavo."

Į kelionę motociklais Lietuva-Kaukazas išsiruošė dvi moterys: Liudmila Kazlauskienė (kairėje) ir Jolanta Stumbrienė. /Kelionės organizatorių nuotraukos

Labiausiai patiko Gruzija

Neseniai Liudmila su bendraminčiais dalyvavo motociklų ekspedicijoje ,,Lietuva - Kaukazas 2014'', skirtoje garsiam lietuvių keliautojui Antanui Poškai pagerbti. "Mes bandėme atkartoti jo kelionę", - sakė baikerė. Tai buvo „Auto moto group“ vadovo Gintaro Kazilionio idėja. Jis organizavo kelionę ir jai vadovo. Važiuoti penkiais motociklais išsiruošė šeši žmonės. Grupėje buvo dvi moterys - L. Kazlauskienė ir kelionės vaizdo metraštininkė Jolanta Stumbrienė. Būtent ji nevairavo motociklo, o buvo keleivė. Baikerių grupė išvažiavo per Jonines ir grįžo liepos 18 dieną. Iš viso įveikė per 9 tūkst. kilometrų. Lietuvių vairuojami motociklai riedėjo per Lietuvą, Lenkiją, Slovakiją, Vengriją, Rumuniją, Bulgariją, Turkiją, Gruziją, Azerbaidžaną, Armėniją, Ukrainą, Moldovą... Įdomybių, smagumo, nuotykių buvo beveik visur. Tiesa, alino karštis. Kartais lydavo, bet retokai, todėl keliautojai tokios gaivos net laukdavo. Tačiau orai nuotaikai neturėjo įtakos. "Pamatyti pasaulį, važiuojant motociklu, yra nuostabu", - tvirtino L. Kazlauskienė. Kelias buvo sudėtingas - ypač kalnuose. Tarkime, Turkijoje net 400 kilometrų teko vingiuoti serpantinais. Vienus geriausių įspūdžių baikerei paliko Gruzija. Šios šalies žmonės itin draugiški, dėmesingi ir paslaugūs. Padėdavo lietuviams ir kelyje, ir į svečius kviesdavo. Pavyzdžiui, gruzinų skulptorius, kadaise buvęs motokrosininkas, lietuviams kelio pakraštyje profilaktiškai tvarkant vieną motociklų, pakvietė juos į savo kiemą. Vėliau pakvietė prie vaišėmis apkrauto stalo. Galiausiai apnakvindino savo namuose. O Azerbaidžane su Lietuvos keliautojais susipažinęs vietos verslininkas suteikė galimybę jiems nusiprausti, pamaitino, surado nakvynę ir parodė naktinę sostinę Baku. L. Kazlauskienė teigė, kad jei kitą kartą turės galimybę išsiruošti į tokio tipo kelionę, būtinai važiuos. Mat lieka neišdildomi įspūdžiai.

Nepamirštamas Gruzijos kalnų peizažas.
Kalnų kelio Gruzijoje "kamštis" - karvių banda.
Atokvėpis Gruzijos karo kelyje. Centre - kelionės vadovas Gintaras Kazilionis.
Lietuvos baikeriai Turkijoje gaivinosi vietos arbūzais.

...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"