TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Naujasis teatras prisistatė improvizacijomis

2006 11 18 0:00
Šią savaitę pasibaigusiame nacionalinės dramaturgijos festivalyje "Versmė" "Atviras ratas" laimėjo žiūrovų simpatijų prizą.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

"Atviras ratas" bus teatras, siekiantis išsaugoti šiltą aktorių ir žiūrovų bendravimą

Pristatydamas vos prieš kelis mėnesius įkurtą teatrą "Atviras ratas", režisierius Aidas Giniotis tikino, esą žinia, jog tai yra jo paties kuriamas teatras - visiškai teisinga. Anot Giniočio, teatro kolektyvą sudaro dvylika buvusių Vlado Bagdono ir jo paties kuruojamo kurso studentų, nuo kurių iniciatyvos ir priklausys šio teatro veikla bei perspektyvos.

Naujai įkurto teatro pristatymas Vilniaus menų spaustuvėje buvo išties netradicinis. Jaunieji Keistuolių teatro aktoriai čia iš karto kūrė autobiografines improvizacijas, į kurias įtraukė ir glaudžiai ratu susodintus žiūrovus. Patys aktoriai taip pat sėdi tarp žiūrovų, jie nežino, kokią istoriją papasakos kolega ir kokį pasakojimo vaidmenį kuriam nors iš jų paskirs atlikti, todėl nuolat privalo išlikti budrūs. Tokiu būdu aktoriai padeda pasakotojui atskleisti istoriją, inscenizuoti pasakojimo aplinkybes, pagauti asmeninį pasakotojo įspūdį - taip tarsi sukuriama grandininė reakcija, nes žiūrovas ir pats nejučiomis prisimena savąją patirtį vaidinama tema.

"Labai aktyviai įtraukti į veiksmą žiūrovų kol kas nesiekiame, nes jeigu žmogus linkęs į autonomiškumą, nenorime jo prievartauti ir gąsdinti. Kol kas publiką į vyksmą įtraukiame mintimis ir prisiminimais. Toks efektas atsiranda savaime, nes žiūrovas sėdi tarp aktorių ir jaučiasi taip, tarsi pats dalyvautų", - pasakojo Giniotis.

Režisierius tikino, kad ši istorijos kūrimo ir pasakojimo idėja atėjo iš jo paties pedagoginės veiklos, nes tokiu būdu jis siekdavo savo kurso studentams padėti atsipalaiduoti, išsivaduoti iš kompleksų. Vėliau Giniotis šias istorijas sumanė paversti teatriniu žaidimu. Tokios improvizacijos neturi nieko panašaus į išbaigtą spektaklį, jos nuolat kinta, todėl jaunieji aktoriai savo veiklą įvardija ne kaip atskirus spektaklius, o kaip teatro laboratoriją ar net kaip teatrinį judėjimą. Improvizuojant nelieka pagrindinio aktoriaus ginklo - iš anksto parengto vaidmens, todėl tik nuo vaidybos įtikimumo priklauso, ar vaidinama istorija pasieks ir paveiks žiūrovą.

Pagrindinis atviro rato principas - aktorių ir žiūrovų atsivėrimas, išsikalbėjimas, išsipasakojimas. "Vienas iš tokios teatrinės veiklos tikslų - rasti kūrybinę nišą patiems aktoriams tam, kad neužrūdytų jų siela ir aktorinis mechanizmas. Tokiu būdu mes galime apsivalyti, palaikyti aktorinę formą, išsaugoti šiltą tarpusavio bendravimą. Išsivalydami gydomės patys, o kartu ir kitus gydome teatru. Mums nerūpi masiškumas, kur kas aktualiau būtent šiltas žmogiškas bendravimas, siekiame sugrąžinti teatrą kaip bendravimo formą", - tikino Giniotis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"