TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Nereikalingi drabužiai įsuko į pasaulinį verslą

2016 06 11 6:00
Milda Mitkutė su bičiuliu programuotoju sumanė verslo idėją, kuri sudomino pasaulio investuotojus. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Kaune gimusi ir užaugusi Milda Mitkutė vaikystėje visai nesvajojo tapti verslininke, net priešingai – nedrąsi mergaitė baiminosi kalbėti viešai, o kad jos sumanytas verslas išplis į vienuolika pasaulio valstybių ir pritrauks garsiausių užsienio investuotojų dėmesį ir pinigų, ko gero, net nesapnavo.

Prieš porą metų garsiai nuskambėjo žinia, kad lietuvių drabužių mainų projektas „Vinted“, mūsų šalyje žinomas kaip manodrabuziai.lt , pritraukė dar neregėto dydžio investiciją Baltijos šalyse interneto produktų kategorijoje. JAV fondas „Insight Venture Partners“ į Lietuvoje atsiradusią idėją investavo beveik 20 mln. eurų. „Vinted“ sumanymu patikėjęs JAV rizikos kapitalo fondas jau yra investavęs į tokius žinomus prekės ženklus kaip „Twitter“, „Flipboard“, „Shopify“, „Wix.com“ ir daugelį kitų technologinių verslų.

Tarp naujųjų „Vinted“ investuotojų – ir Vokietijos milijardieriaus Huberto Burdos valdoma „Burda Media Group“, kuri tikėdama lietuvių idėja investavo 25 mln. eurų. Prie pastarojo etapo investicijos prisidėjo ir ankstesni partneriai „Accel“ bei „Insight Venture Partners“.

Tuštino spintą

Kaip LŽ pasakojo šiuo metu pirmagimio besilaukianti vieno iš sėkmingiausių lietuviškų verslų sumanytoja Milda, baigusi mokyklą ji įstojo studijuoti kultūros vadybos Vilniaus universiteto Kauno humanitariniame fakultete. Apie verslą jokių minčių tada nepuoselėjo. Paskui mokėsi Vilniaus dailės akademijoje, kaip tik pirmame magistro kurse ir kilo manodrabuziai.lt idėja. „Turėjau labai daug drabužių ir kraustydama spintą, kai kėliausi gyventi kitur, supratau, jog daugelis jų man tiesiog nusibodę, nors vilkėti vieną ar du kartus. Norėjosi juos kam nors atiduoti, surasti šiems drabužiams naujus šeimininkus, drauge įsigyti naujų, kurie galbūt kieno nors spintoje be reikalo užima vietą“, – prisiminė Milda. Anot jaunos moters, ji visą laiką jautė silpnybę drabužiams, tad mainų idėja pasirodė labai patraukli ir ilgainiui jai padėjo atsikratyti pirkimo manijos.

Milda su bičiuliu programuotoju Justu Janausku 2008 metais sukūrė internetinę drabužių mainų platformą manodrabužiai. lt. Pirmiausia mainytis buvo pasiūlyti pačios Mildos drabužiai, tačiau per savaitę prie jaunų žmonių sumanymo prisidėjo trys šimtai žmonių. Iš pradžių Mildai ir Justui tai tebuvo pomėgis, laisvalaikio veikla, kuriai atseikėdavo valandas vakarais ir savaitgaliais. Ilgainiui prireikė vaikiškų drabužėlių: „Mūsų platforma besinaudojančios merginos užaugo, daug kas sukūrė šeimas, susilaukė vaikų. Tačiau „Vinted“ – toks dabar šios internetinės platformos pavadinimas – išmokė jas neišmesti daiktų, rasti jiems naujus šeimininkus. Todėl sukūrėme dar ir musumazyliai.lt puslapį. Jis tikrai atsirado iš pačių dalyvių poreikio“, – pabrėžė pašnekovė.

Išplito po pasaulį

Dvejus su puse metų Milda laisvalaikiu dirbo dviese su Justu. Jauna moteris prisiminė, kad rimtų minčių apie plėtrą ir investicijas į ją kilo, kai jaunuolių veikla pradėjo domėtis patikimi interneto portalai ir teikti siūlymus nupirkti jų įkurtą verslą. Bėgant laikui lietuvaičiais pradėjo domėtis solidūs investuotojai. „Tada supratome, kad toks dėmesys mūsų veiklai verčia žengti naujus žingsnius. Pirmasis mūsų investuotojas buvo vieno lietuviško rizikos kapitalo fondo vadinamasis verslo angelas Mantas Mikuckas ir tik vėliau atėjo amerikiečiai bei vokiečiai. Su Mantu tiesiog sutapo mūsų sielos, sutikome žmogų, kuris turi tokią pat „Vinted“ viziją kaip mes, net žvelgia toliau ir giliau. Tai mums labai patiko, nes iki tol savo veiklą laikydami pomėgiu globalių tikslų tada visai nesiekėme“, – aiškino pašnekovė.

Šiandien M. Mitkutė prisipažįsta neslepianti ambicijų tapti globaliais pasaulio rinkos žaidėjais, tad ir platformos pavadinimas plečiantis į Europą bei JAV buvo pakeistas iš lietuviško manodrabužiai.lt į „Vinted“. Pagrindinė būstinė yra Vilniuje, Žirmūnuose. Modernus biuras įsikūręs per du erdvius lofto aukštus, čia dirba 180 žmonių, o skaičiuojant kitose šalyse esančius darbuotojus, „Vinted“ iš viso sukūrė 220 darbo vietų įvairiems specialistams: jų biurai yra San Franciske, Paryžiuje, Londone, Prahoje, Miunchene, Varšuvoje.

Pakeitė mamos ir močiutės nuostatas

Jauna didelės sėkmės sulaukusi verslininkė prisiminė, kad tiek jos mama, tiek močiutė, augusios sovietmečiu, mokė ją neišsiskirti iš minios, neišsišokti, nes tada juk žmonės gali pamanyti, jog laikai save aukštesniu, nuvertini kitus ar panašius dalykus. „Nors ir būta skepticizmo prieš aštuonerius metus, kai tik pradėjau savo veiklą, dabar mama ir močiutė džiaugiasi ir didžiuojasi, kad man sekasi, – patenkinta Milda. – Manau, pakeičiau jų neigiamas nuostatas dėl verslo ir verslininkų. Jos įsitikino, kad verslininkai yra normalūs, geri žmonės, o ne spekuliantai ir vagys, kaip buvo įprasta manyti sovietmečiu. Labai džiaugiuosi, kad savo pavyzdžiu galėjau sulaužyti jų stereotipus apie verslą.“

Nors Mildos sumanyta kompanija išsiplėtė po visą pasaulį, jauna moteris tikino, kad jos gyvenimas nėra vien darbas. Moteriai itin svarbi saviraiška, galimybė save realizuoti. Milda mėgsta šokius, gaminti maistą, leistis į žygius, skaityti knygas. Pastaruoju metu su bičiuliais ėmė organizuoti sekmadienio ekskursijas po miestų muziejus. Didžiulė jaunosios verslininkės aistra yra muzika. „Nesu žmogus, nuolat tik dirbantis. Tiesa, anksčiau taip buvo, tačiau manau, kad tai nėra gerai. Mano įsitikinimu, darbo aistruoliai tiesiog nemoka produktyviai paskirstyti savo aštuonių darbo valandų, todėl ir sėdi biuruose paromis. Esu patyrusi tai, bet greitai supratau, kaip tai neefektyvu: jeigu nepailsi, dirbi visą laiką, tampi neproduktyvus“, – įsitikinusi pašnekovė. Ji kolegoms kaskart primena, kad dirbdamas prie ambicingo projekto privalai kokybiškai ilsėtis, antraip gero rezultato nebus – dvejus metus neatostogavęs žmogus išsikvepia, praranda susidomėjimą savo veikla, pristinga idėjų.

Nelinkusi į kraštutinumus

Svarstydama apie ateitį Milda regi save atliekančią viską harmoningai. Sūnaus besilaukianti moteris tikino nebūsianti ta supermama, kuri užsidaro namie neplauta galva ir nemato aplinkinio pasaulio, nes atsiduoda vien mažyliui. „Nebūsiu aš ir didelė bosė, – šyptelėjo būsima mama. – Man viskas turi vykti harmoningai – noriu tobulėti kaip žmogus, būti įdomi savo vaikui. Manau, kad supermamos nėra gerai. Norėčiau, kad būdamas paauglys, mano vaikas galėtų didžiuodamasis savo draugams sakyti: „Čia mano mama.“ Mildos įsitikinimu, užsidariusi namie prie puodų įdomi nebūsi. Moteriai labai svarbi saviraiška, tobulėjimas. M. Mitkutė nedvejodama tikino, kad be jokios baimės ar abejonės ateityje išvyktų porą metų pakeliauti po pasaulį autostopu – pasisemti įspūdžių, patirties, naujovių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"