TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Prancūzų režisierė ėmėsi karo temos

2016 02 13 6:00
Jauna režisierė Alice Winocour sulaužė "moteriško" kino rėmus - sukūrė filmą apie karo pasekmes. Užsienio spaudos nuotraukos

Dramatiškas prancūzų režisierės Alice Winocour filmas „Maryland“, pradėtas rodyti metų pradžioje, autorės manymu, įgavo naują prasmę po teroro išpuolių Paryžiuje. Vadinamoji moteriškoji režisūra patyrė tikrą žanro revoliuciją.

Filme „Maryland“ vaidina Diane Kruger ir Matthias Schoenaerts'as. A.Winocour šioje juostoje pateikė naują požiūrį į karo veteranų problemą, šiuolaikinio pasaulio realijas ir papasakojo savitą, į nieką nepanašią meilės istoriją. Jos herojai – buvęs specialiųjų pajėgų karys ir milijonieriaus žmona, kurią šis imasi saugoti. Juostos pasirodymo ekranuose proga prancūzų režisierė atskleidė, kaip ją kūrė, papasakojo apie „moteriškų“ filmų žanro revoliuciją ir kas, jos manymu, yra meilė.

Matthias Schoenaerts'as vaidina potrauminio šoko kamuojamą buvusį karį.

Pajuto artumą

– Alice, kas jus įkvėpė sukurti filmą apie karį, kenčiantį nuo portauminio šoko padarinių?

– Spaudoje ne kartą teko skaityti pranešimų apie karius, kurie grįžę iš karo bando iš naujo prisitaikyti prie normalaus gyvenimo. Tai mane patraukė. Karo veterano įvaizdis dažnai naudojamas Amerikos kine, o štai prancūzų kine iki šiol to nebuvo. Tad nutariau pagvildenti šią temą. Kai kalbėjausi su kariais, jie man pasakojo, kaip naktimis sapnuoja košmarus, kaip juos vargina įkyrios idėjos, vaiduokliškas triukšmas iš praeities. Daugelis jau nieko gero nebelaukia ateityje, yra nuolat psichologiškai pasirengę prievartai, todėl kasdienis gyvenimas be karo jiems atrodo keistas.

Potrauminio šoko tema man pasirodė itin artima. Žinoma, nekariavau Afganistane, tačiau išgyvenau kitą baisų dalyką: gimdydama vos nemiriau. Klausydamasi karių pasakojimų jaučiau jiems artumą, todėl filmo pagrindas – emociniai ir fiziniai pojūčiai, kuriuos ir pati patyriau.

– Pristatydama savo darbą sakėte publikai, kad žiūrovai viską matys pagrindinio herojaus akimis. Kodėl šiam vaidmeniui pasirinkote vyrą?

– Norėčiau, kad moterims režisierėms nebeliktų jokių rėmų, kad jos galėtų kurti bet kokio žanro filmus. Daugelis mano, jog režisierė gali pavaizduoti tik sudėtingą ir daugialypę moterį, tačiau esu įsitikinusi, kad atėjo laikas mums kurti ir sudėtingus vyrų personažus. Dirbdama su M. Schoenaerts'u, kuris filme vaidina karį, dažnai juokaudavau, kad vertinu jį kaip tam tikrą gražų objektą. Daug metų vyrai režisieriai panašiai vertino kuriamus moterų personažus. Žinoma, tai buvo tik pokštai: man filmo herojus ir jį vaidinantis Matthias yra kai kas gerokai daugiau.

Vokiečių aktorė Diane Kruger suteikė pagrindinei herojei naujų spalvų.

Netipiškas sargybinis

– Kodėl pagrindiniam vaidmeniui pasirinkote būtent M. Schoenaerts'ą?

– Nes jis, manau, labai gražus. Sutinkate? (Juokiasi.) Iš tiesų viskas daug sudėtingiau. Taip, Matthias patrauklus, bet ne toks kaip Kevinas Costneris, suprantate? Jis – netipiškas amerikiečių asmens sargybinis, daugialypis, stiprus. Aktorius puikiai tiko tam įvaizdžiui, kurį kūriau, ir galėjo suvaidinti labai sudėtingas būsenas. Mano herojus tiksliai nežino, kur baigiasi jo paranoja ir prasideda realus gyvenimas. Manau, tai labai baisu. Ta baimė – kertinis dalykas, per kurį žiūrovams parodome visus filmo įvykius. Kad suvaidintų šį personažą, aktorius pasinėrė į savo paties demonų pasaulį. Matthias buvo labai drąsus ir tiesiog kamavo save – dėl to jam, kaip ir filmo herojui, net sutriko miegas.

– Moterį, kurią įsimylėjo pagrindinis veikėjas, vaidina D. Kruger. Kodėl pasirinkote vokiečių aktorę?

– Kaip režisierė išmokau vieną paprastą dalyką – kartais atsitiktinumas sukuria daug geresnį dalyką, nei galėtum tu pats. Iš pradžių scenarijus buvo parašytas vienai ispanų aktorei – pakvietusi ją vaidinti norėjau maksimaliai atskirti personažus į visiškai priešingus jų pasaulius. Dirbti su ta aktore buvo nelengva. Ji nuolat nuogąstavo, kad dėl šio vaidmens bus pasmerkta gimtinėje, ir likus dviem savaitėms iki filmavimo pradžios paliko projektą. Man tai prilygo bombos sprogimui. Išsigandau, kad dėl jos filmas gali būti išvis nesukurtas. Bet paskui supratau: pagrindinės herojės – verslininko žmonos, kuri jam yra lyg gražus trofėjus, laikomas auksiniame narve, – vaidmeniui daug labiau tinka D. Kruger. Diana – daugialypė: ir nepasiekiama, šalta, ir labai emocinga, ir nepriekaištingas „Chanel“ reklamos veidas, ir tikra, gyva moteris vienu metu. Taip buvo sukurtas naujas personažas.

Kadras iš filmo "Maryland".

– Nors pagrindinė filmo linija – romantinė, jame netrūksta ir žiaurumo.

– Taip, man rūpėjo, kad žiaurumas būtų ne vien dekoratyvus elementas, o atrodytų tikras, iš tiesų baisus. Kariai, su kuriais bendravau kurdama filmą, pasakojo, jog tobulai yra įvaldę gal tris šimtus būdų, kaip nužudyti žmogų po ranka pasitaikiusiomis priemonėmis. Iš esmės kare jie tampa labai efektyviomis žudymo mašinomis. Todėl juostos „Maryland“ pradžia – beveik dokumentinė. Specialiosios paskirties būryje, kuris saugo herojės namuose vykstantį renginį, nufilmuoti tikri snaiperiai, grįžę iš karo.

Tačiau toliau plėtojantis siužetui ši dokumentinė agresija užleidžia vietą fantasmagoriškoms ir įkyrioms baimėms, kamuojančioms pagrindinį herojų. Norėjau, kad žiūrovas kartu su juo pradėtų įžvelgti šį tą keista ir imtų dvejoti: ar iš tiesų tai pamačiau, ar tik pasirodė? Man buvo svarbu abejonę padaryti vienu svarbiausių šio paranojinio pasaulio elementų.

– Filme rodomi kadrai iš Sirijos, reportažų, kuriuose minimi „Islamo valstybės“ kovotojai, fragmentai. Dabar juosta tapo ypač aktuali.

– Taip, kaip ir mano herojus, Prancūzija bei kitos šalys, kuriose buvo surengti teroristiniai išpuoliai, šiandien išgyvena potrauminį šoką. Tai, kas įvyko Paryžiuje, iš tiesų primena mano juostos siužetą. Dėl to jis tapo dar aktualesnis, nes viskas nutiko ten, kur žmonės nieko panašaus nesitikėjo. Filmo veiksmas vyksta Rivjeroje – vietoje, kuri daugeliui asocijuojasi su prabangiomis vilomis, kurioje gyvena patys turtingiausi žmonės, kur viskas nutvieksta saulės spindulių. Tačiau mano sumanymui per filmavimą pagelbėjo oras – netikėtai Žydrojoje pakrantėje užėjo audra ir lietus, vėjas siautė net keletą dienų. Tai tik pabrėžė bendrą niūrią filmo nuotaiką.

Beje, reportažo iš Sirijos fragmentas į juostą pateko ne atsitiktinai. Tai tikri kadrai. Juos, rizikuodama gyvybe, nufilmavo viena moteris savo išmaniuoju telefonu, paslėptu rankinėje. Reportaže užfiksuota motina, kuri lydi sūnų į mokyklą nešdamasi ant pečių Kalašnikovo automatą. Įtraukdama į filmą šiuos kadrus vienu metu parodžiau ir realią grėsmę, ir tai, kaip ją išgyvena žmonės visame pasaulyje, ir išreiškiau savo dėkingumą tai drąsiai moteriai, kuri sugebėjo užfiksuoti tuos unikalius kadrus.

– Prancūzų žurnalas „Les Inrockuptibles“ pavadino jūsų juostą ultramodernia meilės istorija. Kaip manote kodėl?

–Tai labai malonu, nes iš tiesų norėjau įamžinti keistą šiuolaikinį pasaulį, kuris lyg ir skyla į gabalus, žmonių santykius, jų vidinę būseną. Masinės informavimo priemonės bombarduoja mus gąsdinančiais vaizdais, bet kokį karą pateikia tiesiai į namus. Tai jaudina ir kartu kelia bejėgiškumo jausmą – esame šių įvykių sūkuryje, tačiau nieko negalime padaryti. Mano mėgstamiausia filmo vieta, kurią vadinu sekso scena, nors jokio sekso joje nėra, – kai herojai užmiega viename kambaryje priešais televizorių. Kol visas pasaulis griūva, jie dalijasi mažomis, bet svarbiomis akimirkomis. Man tai ypač stipru – užmigti šalia kito žmogaus yra maloniausia artumo būsena. Mano manymu, tai tikroji meilė.

Parengė GODA AMBRAZAS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"