TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Rankomis austi kilimai iškeliauja svetur

2015 03 28 6:00
Nedidelėje Tomo Urbono įmonėje rankomis išausti kilimai savo pirkėją randą ir Europoje, ir Amerikoje, ir net tolimojoje Australijoje. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Projektu "Lietuviški gaminiai" ekonomistas Tomas Urbonas siekia ambicingo tikslo: įrodyti pasauliui, kad Lietuvoje rankomis austi kilimai iš natūralios vilnos bei vilnos, medvilnės ar lino apklotai yra kokybės ir prestižo garantija bet kurios šalies namų interjerui.

Uždarosios akcinės bendrovės "Lietuviški kilimai" direktorius T. Urbonas įmonę įkūrė prieš pat šalį apėmusią ekonomikos krizę. Apgalvota verslo strategija leido jam gana neskausmingai ją išgyventi ir toliau plėsti verslą. Šiandien rankomis išaustais lietuviškais kilimais namų interjerą puošia kokybės ir išskirtinumo ieškantys vakariečiai. Verslininko plėtojamas projektas "Lietuviški gaminiai" sėkmingai skinasi kelią Vakarų Europos rinkose.

Pažvelgė plačiai

"Nors esu baigęs tarptautinės ekonomikos studijas, taip susiklostė, jog pradėjau dirbti tekstilės pramonėje. Apie nuosavą verslą svajojau jau seniai, ieškojau galimybių, kaip jį susikurti. Kadangi ilgą laiką buvau Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos prezidiumo narys, galėjau gana išsamiai suvokti šio sektoriaus galimybes ir problemas. Mąstau plačiai, todėl ir savo verslo idėjos neribojau viena veikla. Mes siūlome gana didelį spektrą tekstilės gaminių: tai ir pledai, šviestuvai, kilimai bei dar nemažai kitų interjerui skirtų gaminių. Neapsiribojame tik užuolaidomis, bet galime pasiūlyti beveik viską, ko reikia skoningam interjerui", - pasakojo Tomas. Jo įmonės produkcija daugiausia eksportuojama į Vakarų šalis.

Verslininkui visuomet svarbiausia kokybė, be to, kiekvienais metais jis turi tikslą į rinką išleisti bent du naujus gaminius, kurie būtų modernūs, išskirtiniai. Pašnekovo tikinimu, būtent tai leidžia jo įmonei būti atpažįstamai tarp užsakovų - lietuviai gamina tai, ko kiti nesiima gaminti dėl didelių sąnaudų. "Tačiau ir konkurencijos mes beveik nesulaukiame", - prisipažino T. Urbonas. Pastaruoju metu verslininkas aktyviai dalyvauja tarptautinėse parodose, kurdamas ir populiarindamas lietuvišką prekės ženklą, pristato jį pasaulio interjero dizaineriams.

Tomo verslo pradžia buvo kiek avantiūristinė: "Pradėjau jį neturėdamas pinigų - pirmuosius dešimt tūkstančių 2007 metais pasiskolinau iš banko, labai sunkiai juos grąžinau. Tekstilės sektorius yra gana konservatyvus, sunkiai pasiduodantis didelei plėtrai. Ne taip, kaip, tarkime, statybos. Tačiau būtent dėl šios specifikos mažiau nukentėjome per ekonomikos krizę", - tikino jis. Be to, krizės pamokos davė neįkainojamos patirties, kurios mokykloje neišmoksi.

"Litexpo" parodų ir kongresų centre vykstančioje parodoje "Baldai" Tomo Urbono vadovaujamos audėjos parodė, kaip audžiami lietuviški kilimai. /Alinos Ožič nuotrauka

Rankų darbas vertinamas

Pirmieji verslininko rinkai pasiūlyti tekstilės gaminiai buvo pledai - iš vilnos, medvilnės, lino. Ilgainiui įsidrąsino pradėti austi kilimus. "Kodėl kilimai? Todėl, kad ieškojau išskirtinumo: daryti tai, ko niekas kitas nedaro, - aiškino Tomas. - Gaminti tai, kas kitam galbūt per sunku, o gal tiesiog tingisi, ar mano esant per brangu. Ilgainiui tai pasitvirtina - tampi atpažįstamas, tavo gaminių visi nori, pradeda kviesti į parodas ir renginius. Tiesiog reikia būti kantriam: kaip žvejui ar medžiotojui - išlaukti momento, kada už kantrybę bus atlyginta gera žuvimi ar šernu."

Pasiūlęs rinkai rankomis austų kilimų T. Urbonas sakė nepuoselėjęs iliuzijos, kad nustebins pasaulį kažin kokia naujove. Jo išskirtinumas - pagal specialų kliento užsakymą audžiami kilimai, kuriuos europiečiai tikrai vertina. Lietuvoje šių Tomo įmonės gaminių lieka tik visai nedaug, juos užsako finansinių galimybių mokėti už išskirtinumą turintys žmonės. "Gaminame Europai ir pabrėžiame, kad visi iki vieno mūsų kilimai padaryti Europoje. Daug kas Vakaruose jau atsikando pigios kiniškos ar kitos rytiečių produkcijos ir ieško, kas galėtų garantuoti europinę kokybę. Pasitikėjimą užsitarnavome pamažu", - pasidžiaugė verslininkas.

Tomas aiškino, kad rankomis austo kilimo užsakovui gali tekti laukti net keletą mėnesių. Pašnekovo teigimu, vienas audėjas kvadratinį metrą kilimo audžia keturias penkias dienas. Nelygu rašto sudėtingumas, per mėnesį rankomis išaudžiama iki dešimties kvadratinių metrų. T. Urbono įmonėje dirba penki žmonės, reikalingų specialistų konkrečiam užsakymui atlikti jis paprastai samdo.

Laikydamasis iškirtinumo principo, verslininkas siūlo užsakovui pačiam dalyvauti kuriant kilimą: žmogus gali pats nusipiešti eskizą, suderinti su dizaineriu ir pritaikyti jį užsakytam gaminiui. Pageidaujantys taip pat gali išbandyti audėjo amatą - prižiūrimi profesionalų savo rankomis nuausti būsimo kilimo dalį. "Mums labai svarbu, kad žmogus pats dalyvautų kuriant gaminį. Ne paslaptis, kad toks kilimas yra brangus, o kliento lūkesčiai - dideli. Maloniausia, kai klientas patenkintas. Todėl ir kviečiame jį dalyvauti, kad jo noras kuo mažiau atitoltų nuo realybės", - tikino T. Urbonas.

Ypač daug dėmesio ir investicijų verslininkas skiria internetinei prekybai. Jo nuomone, maža įmonė turi dirbti ir mąstyti naujoviškai, antraip išlikti "ant bangos" beveik neįmanoma. "Lietuviškų kilimų" produkcija eksportuojama ir į Jungtines Amerikos Valstijas, Kanadą, Australiją. Tomo teigimu, tai leidžia išlyginti verslo svyravimus - kai dėl krizės krinta pardavimas Lietuvoje, Europoje, tolimų šalių užsakymai leidžia palyginti neskausmingai laviruoti.

Kiekvienas kilimas audžiamas pagal individualų eskizą. /Alinos Ožič nuotrauka

Verslas įtraukė ir žmoną

Kartu su Tomu prie projekto "Lietuviški gaminiai" darbuojasi ir žmona Ieva. "Pradėti dirbti drauge žmonai buvo gana sudėtinga. Iš profesijos ji inžinierė, tad perprasti mūsų verslo modelį jai buvo iššūkis. Čia viskas vyksta labai gretai, reikia skubiai reaguoti į nuolat kintančią situaciją. Ankstesnis žmonos darbas buvo, galima sakyti, kūrybinis - turėdavo laiko pamąstyti, apgalvoti savo veiklą, tada sukurti, tarkime, brėžinį. O dabar viską tenka daryti labai greitai, ir tai tikrai nelengva. Juk klientai mus vertina dėl to, kad viską darome greitai ir kokybiškai - atsakome į užklausas, laiškus, išsiunčiame užsakymus", - aiškino T. Urbonas.

Verslininkas su žmona augina penkerių metų sūnų ir dvejų metukų dukrelę, todėl šių mamai patogu dirbti neišeinant iš namų - sparčios komunikacijos leidžia nebūtinai nuolat sėdėti biure, kompiuteriu gali akimirksniu reaguoti į iš bet kurios pasaulio vietos ateinantį užsakymą. T. Urbonas džiaugėsi, kad jo pasirinktas verslo modelis leidžia žmonai sėkmingai derinti mamos ir vadybininkės pereigas. "Reikia pripažinti, kad iki šiol Lietuvoje moteriai, auginančiai vaikus, sunku derinti darbą ir motinystę. Patys tai pastebėjome, kai gimė pirmagimis ir gana dažnai sirgo. Būdamas darbdavys mačiau, kaip buvo nepatogu žmonos tuometiniam darbdaviui taikytis prie dirbančios motinos problemų. Juk valdiškame darbe privalai ateiti į kontorą, kad atliktum savo užduotis. Lyg ir negali pykti - vaikas serga, tačiau įmonė gyvena iš gautų pajamų, o atžalą slauganti mama jų įmonei tuo metu neuždirba", - sakė Tomas.

Pasitarę sutuoktiniai nutarė, kad Ievai verta atsisakyti valdiško darbo ir imtis šeimos verslo internetinės prekybos. Tokia darbo vieta nereikalauja kasdien būti darbovietėje - moteris puikiausiai tai atlieka namie. Čia verslininko antroji pusė gali pritaikyti ir savo kūrybinę energiją - ieškoti įdomesnių sprendimų, eksperimentuoti. "Lietuviškų gaminių" projekto autorius įsitikinęs, kad ateities verslo perspektyva - pasinaudoti visomis interneto teikiamomis galimybėmis. "Net didieji verslai keliasi į internetą, o mažiesiems - tokiems kaip mes - manau, vienintelė perspektyva išlikti yra "pasikinkyti" internetą", - įsitikinęs T. Urbonas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"