TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Scenografę įtraukė spalvingas vizualusis menas

2016 09 27 12:00
Es Devlin savo studijoje. Linda Nylind, The Guardian nuotrauka

Scenos erdvės, dekoracijų projektavimas, eskizų, brėžinių kūrimas ir realizavimas, apšvietimo parinkimas – 45-erių britės Es Devlin kasdienis darbas. Scenografę traukte įtraukė spalvingas bei spontaniškas vizualusis menas.

Kaip turėtų prasidėti koncertas? Šį klausimą Es Devlin kėlė sau ne kartą, kol nepradėjo kurti scenografijos populiarios muzikos atlikėjams.

Menininkės kurtos akinančios dekoracijos, įspūdingi šou atidarymai visada pranoksta auditorijos lūkesčius. Dūmai, veidrodžiai, medžiai iš plastiko E. Devlin dizaino dalis. „Kai kalbamės su artistu apie tai, kaip jis įsivaizduoja savo pasirodymą, dažnai išgirstu tokį atsakymą – svarbus pokalbis su publika, kuriame ji dominuotų.

Iškalbingos scenografijos

2014 – aisiais Miley Cyrus į sceną nusileido ryškiai rožinės splavos liežuviu. Vizualikos idėja stipri, ar bereikalingi žodžiai?

Per pastaruosius keletą metų scenografijos autorė praplėtė kūrybinių idėjų lauką. Tai išryškėjo ir kituose E. Devlin kurtuose pasirodymų užsklandose.

Populiarios britų dainininkės Adele fanai penkerius metus buvo priversti laukti jos sugrįžimo. Tad E. Devlin nusprendė suprojektuoti milžinišką užmerktų Adele akių atvaizdą. Suskambus pirmiesiems dainos „Hello“ akordams akys atsimerkė...

Ar tikrai jai taip patinka muzika? „Kartais žinau tik pagrindinį atlikėjo hitą, tačiau pradėjusi tyrinėti klausausi visų dainų, tampu tarsi apsėsta to atlikėjo“, – prisipažino Es.

Ieškojimai

Pasak scenografės, kol ji neįsigilina į muzikanto gyvenimą, autobiografijos faktus, neperskaito atsiliepimų apie jį – negali kurti.

Prieš pradėdama vizualizuoti inscenizacijos erdves, Es peržiūri visą informaciją, kokią tik gali rasti apie tą asmenį, atrenka svarbiausius požiūrio kampus. Techniniai klausimai: kiek žmonių ateis į koncertą, iš kur sklis šviesa – nemenkas iššūkis. Tačiau menininkė nemažą dėmesį skiria ir instinktyviems atradimams: abstraktiems, sudėliotiems iš mažų gabaliukų. Ji ieško poetiško atsako, lyriško priėjimo, kinetinės energijos.

Kūrėja ieškojimams skirtų dar daugiau laiko, deja, kartais ir menininkus spaudžia terminai. Pavyzdžiui, pasiruošti Beyonce koncertui, sugeneruoti turo idėją – ji teturėjo tik porą mėnesių. Es suprato, kad abstrakčioje realybėje ji negalės praleisti daug laiko. Beyonce pasirodymai sunkūs dėl savo dinamiškumo fenomeno. Scenoje dalyvauja keli šimtai žmonių. Po aštuoniolikos darbo valandų mažiausiai norėjosi svaičioti. Teko ieškoti kompromisų. „Turėjau laikytis tos vizijos, kurią įmanoma įgyvendinti fiziškai“, – tikino scenografė.

Veidrodžių labirintas

E. Devlin pasaulyje net labiausiai pasiutę įsivaizdavimai gali būti įmanomi. Meno instaliacija „Veidrodžių labirintas“ (Mirror Maze) – pirma įvykusi jos solo paroda. Pasak menininkės, ją įkvėpė Coco Chanel.

E. Devlin vaizduotę įaudrino legenda apie žymios prancūzų dizainerės vaikystę, kuri augo vienuolyne, be veidrodžių.

Parengė Evelina JOTEIKAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"