TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Svajonė išsipildė prie bolido vairo

2013 07 12 6:00
Kelyje susidūręs su idiotu R.Fetingis keikiasi. Kartais mintyse, kartais – garsiai. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

BTV laidos automobilių mėgėjams „Autopilotas“ vedėjas ir penkiaminutės Žinių radijo laidelės automobilininkams "Piko minutės“ balsas Ramūnas Fetingis įtaria, kad moterys retai žiūri jo laidą, ir gan skeptiškai vertina jų gebėjimus prie vairo. Pašnekovas, kaip ir visi mirtingieji, kartais irgi pažeidžia eismo taisykles.

- Vedi BTV „Autopilotą“. Tai – viena ilgiausiai rodomų lietuviškų TV laidų automobilių mėgėjams. Kas lėmė jos ilgaamžiškumą?

- „Autopilotas“ gyvuoja bene dešimtą sezoną. Laidos ilgaamžiškumą lemia noras dirbti. Jei labai nori, tokią laidą gali kurti šimtą metų.

Kartais baigiantis sezonui pritrūksta motyvacijos dirbti, bet per vasarą pasiilgsti eterio ir rudenį vėl startuoji. Tačiau devyniasdešimt procentų laiko „kaifuoju“ darydamas tai, ką darau. Kiti dešimt procentų - rutina. Maloniausia darbo dalis yra vairavimas ir filmavimas. Egzistuoja ir užkulisinė „Autopiloto“ pusė – turi peržiūrėti nufilmuotą medžiagą, montuoti ir rašyti tekstą. Filmuoji ralį, parsiveži dvylikos valandų medžiagą ir krūvą interviu – turi viską peržiūrėti ir atsirinkti po keletą pokalbių sakinius. Tai – juodas darbas.

- Kuriuo paros metu dirbi?

- Vakarais. Ilgiau pamiegu, bet ilgiau ir dirbu. Leninas yra sakęs, kad žmogui užtenka šešių valandų miego. (Juokiasi.) Pritariu jam.

- Moterys žiūri tavo laidą?

- Manau, kad „Autopilotą“ žiūri mažai moterų. Mano laida skirta auditorijai, kuri mėgsta automobilius. Tekstus rašau tipiniam smalsiam jaunam vyrui, kuris supranta, kas yra mašina. Aišku, kiekvienas lietuvis geriausiai išmano automobilius ir geriausiai vairuoja. Be to, kiekvienas yra krepšinio treneris. Stengiuosi juos ne kuo nors įtikinti, ko nors išmokyti, o informuoti. Automobilis yra toks, kainuoja tiek, jo problemos – tokios ir t. t.

- Apie automobilius išmanau tiek, kiek tu išmanai apie baletą. Kitaip tariant, neišmanau nieko. Tai reiškia, kad nesu tikras vyras?

- Ne. Mano laidoje keletą metų dirbo žurnalistas, kuris neturėjo vairuotojo pažymėjimo. Nesakau, kad tikras vyras turi išmanyti automobilius. Nesmerkiu žmonių, kuriems patinka viešasis transportas ir kurie nenori vairuoti. Tai – tavo pasirinkimas. Bet neturėdamas mašinos turi prisitaikyti prie to, kad gyvenimas slenka lėčiau. Kai kuriems tai patinka. Aš be automobilio niekur nespėčiau.

- Kultinės BBC laidos automobilininkams „TopGear“ kūrėjai išbando brangiausius ir galingiausius automobilius, net daro nestandartinius eksperimentus. Ko gero, Lietuvoje neįmanoma sukurti tokio lygio šou, nes mūsų rinka per maža?

- Esi teisus. Kadaise vienas TV kanalas mūsų paprašė suskaičiuoti, kiek kainuotų sukurti lietuvišką „TopGear“. Skaičiavome. Neatsimenu kiek, bet „teliko“ žmonės sakė, kad tokio biudžeto neturi jokia lietuviška laida. Taigi niekada neturėsime „TopGear“ atitikmens. BBC laidos biudžetas – šimtas tūkstančių svarų, prie šio projekto dirba daugiau nei šimtas žmonių. Kartais apmaudu, kad gyvenu tokioje mažoje šalyje. Dešimt tūkstančių naujų automobilių, parduodamų per metus, yra niekas. Tiek per metus parduoda Kelno „Volkswagen“ prekybos atstovas.

- Kas atima daugiau laiko – BTV „Autopilotas“ ar „Žinių radijo“ „Piko minutės“?

- Daugiau laiko suryja TV laida. Tarkim, jei noriu pristatyti automobilį, turiu bent dieną juo pavažinėti, o per pusdienį viską nufilmuoti, po to sumontuoti ir parašyti tekstą. Tiek darbo dėl vieno siužeto.

- Lietuvių vairavimo kultūra. Kokia ji?

R.Fetingis įsitikinęs, kad jei nevairuotų automobilio, niekur nespėtų.

- O tokia yra?.. Man atrodo, kad nelabai. Ji po truputį formuojasi. Pastaraisiais metais situacija keliuose šiek tiek gerėja. Didelis šuolis buvo padarytas, kai žmonės pradėjo masiškai važiuoti į užsienį. Jie pamato, kad kitose šalyse viskas vyksta kitaip. Vairuotojai jau praleidžia vieni kitus, pėsčiuosius, galima lengvai išvažiuoti iš šalutinio kelio.

- Manęs kartais klausia, kodėl neturiu dviračio. Aš bijočiau juo važinėti mūsų keliais.

- Aš irgi bijau. Jei važiuoju dviračiu, renkuosi šaligatvį. Visi mano draugai, turintys motorolerius, bent kartą buvo nudaužti. Kalbu apie Vilnių, bet pažiūrėk į mažesnius miestus – košmaras. Prireiks daug metų, kol mūsų vairavimo kultūra pasieks tokį lygį, kad gatvėje važiuodamas dviračiu ar motoroleriu galėsi jaustis saugiai.

- Ką manai apie kelių erelius?

- Kontroversiškas tipažas. (Juokiasi.) Jeigu važiuoji greitai, tai nereiškia, kad esi kelių erelis. Juo gali tapti ir vairuodamas 40 kilometrų per valandą greičiu, jei prastai važiuosi, nejungsi posūkio, lėksi per raudoną šviesą ir nuolat rodysi visokius gestus. Kelių erelis - tiesiog nekultūringas eismo dalyvis, pastaruoju metu jų padaugėjo. Jie mano esantys kieti, nors iš tiesų yra paskutiniai idiotai. Tai – kompleksuoti žmonės, kurie dėl savo kompleksų netinkamai elgiasi kelyje. Devyniasdešimt penki procentai kelių erelių yra jaunikliai, norintys nežinia ką įrodyti visuomenei. Bet ką tu įrodysi važiuodamas per dvigubą ištisinę, nepraleisdamas pėsčiojo arba vairuodamas labai greitai?

Pažįstu žmonių, kurie vairuoja greitai, bet netrukdo kitiems. Aš netoleruoju greičio kelyje. Jei priimtos tokios eismo taisykles, negalime joms nusižengti.

- Prisipažink, ar viršiji greitį?

- Tai, ko gero, vienintelis pažeidimas, kurį darau. Nuolankiai praleidinėju pėsčiuosius ir stengiuosi žaisti pagal taisykles, bet greitis - mano trūkumas. (Šypsosi.) Kartais viršiju greitį, nes gyvenu aktyvų gyvenimą – dažnai reikia lakstyti iš vienos vietos į kitą. Akceleratorių spaudžiu saikingai – nedarau nesąmonių.

- Prieš riebų dešimtmetį visuomenėje buvo gajus posakis: „Boba prie vairo – mirtis už kampo.“ Dailiosios lyties atstovės iš tiesų vairuoja prasčiau?

- (Kikena.) Lenktynės. Įvardyk bent vieną greitą lenktynininkę. Štai tau ir atsakymas. Nesakau, kad moterys vairuoja blogiau, bet pažįstu tik tris gerai vairuojančias dailiosios lyties atstoves. Kitos vairuoja vidutiniškai. Moteris prie vairo atsargi, bet jos atsargumas gali sukelti avarinę situaciją. Už vairuotojos gali vykti karai ir vartytis mašinos, bet ji važiuos atsargiai. Moterys labai dažnai elgiasi nelogiškai. Sakysim, jei automobilis slysta, jos užsidengia akis ir pradeda verkti. Ai, kažkaip negerai šneku, pasirodys, kad esu nusiteikęs prieš dailiąją lytį. Nesmerkiu moterų vairuotojų, bet jos kelyje elgiasi ne taip, kaip reikėtų. 20 metų vairuojanti moteris sako: „Niekada nepatekau į avariją, nes esu labai atsargi.“ Tačiau gali būti, kad dėl jos atsargumo įvyko penkios avarijos.

- Keikiesi, kai kelyje susiduri su idiotu?

- Aišku, kad keikiuosi – ir rusiškai, ir lietuviškai. Kartais keikiuosi mintyse, kartais – garsiai. Per dieną taip nutinka keletą kartų. Bet vidurinio piršto nerodau.

- Prieš keletą metų Paulo Ricardo trasoje Prancūzijoje su kitų šalių žurnalistais išbandei „Formulės-1“ „Renault“ komandos bolidą. Koks jausmas vairuoti tokį žvėrį?

- Vairuojant bolidą negalioja fizika. Pagreitis įspūdingas, bet didžiausią įspūdį paliko stabdymas. Posūkiuose nesuvokiau, kaip greitai galima važiuoti. Mes pratę prie vadinamųjų kėbulinių automobilių, turinčių didelę masę, o posūkiuose inertiškai nešamų į šoną. „Formulėje“ aerodinamika tokia, kad tave posūkyje spaudžia, o ne į šoną neša. Važiuoji 280 kilometrų per valandą greičiu, tiesiosios gale stabdai labai vėlai, bet supranti, kad galėjai tai padaryti dar vėliau. Tai labiausiai pribloškė. Man tai patiko, tai – gyvenimo įvykis ir svajonės išsipildymas.

- Gruodžio 18 dieną savo „Facebook“ profilyje parašei: „Nuo šiol mano mėgstamiausias TV kanalas – „Seimas tiesiogiai“. Kartais labai įdomu žiūrėti, gaila, kad ne visi balsuojantys žiūri.“ Kodėl balsuotojams verta pamatyti, kaip dirba parlamentas?

- Yra atskiras kabelinės vartotojams matomas kanalas, kuris rodo, kaip dirba Seimo nariai. Kai žiūrėjau, vyko rietenos. Iš pradžių atrodė juokinga, tačiau vėliau norėjosi verkti.

Per rinkimus visada balsuoju, nes esu pilietiškas, tačiau maniškiai visada lieka mažuma. (Juokiasi.) Man labai gaila žmonių, kurie nepatenkinti valdžia, mitinguoja prie Seimo ir rėkia, tačiau metų metus balsuoja už tuos pačius cirkininkus. Mūsų politinis gyvenimas - visiškas cirkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"