TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŽMONĖS

Žinių badas paskatino kurti verslą

2016 08 06 6:00
Diana Lucinavičiūtė, „Adatytės“ prekės ženklo drabužių linijos sumanytoja, siekia kurti originalią aprangą.  Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Vilnietė Diana Lucinavičiūtė, „Adatytės“ prekių ženklo drabužių linijos sumanytoja, siekia kurti originalią aprangą. Įvariaspalvėmis klostėmis krintančios suknelės, patogaus ir jaukaus dizaino ryškūs drabužiai bei aksesuarai – darbščių lietuvių rankų sukurti, pasak drabužių dizainerės, „išmyluoti gaminiai“ padeda formuoti individualų stilių.

Verslininkei svetimas griežtos vadovės amplua. „Esu kūrėja, atsakinga už kitus darbuotojus, – kukliai sakė Diana. – džiaugiuosi galėdama save realizuoti.“

Prasmingi žodžiai, nes D. Lucinavičiūtė ilgokai blaškėsi, vis nesiryždama plėtoti tėvų pradėto verslo. Apie gerą dešimtmetį egzistavusi jų parduotuvė „Adatytė“ teikė siuvimo ir drabužių taisymo paslaugas. Iš mamos perėmusi amato paslapčių užsispyrėlė vis nenurimo ir ieškojo savo vietos kitose profesinėse srityse.

Nors augo verslo aplinkoje, apie siuvimą ir modeliavimą rimtai negalvojo. „Tai buvo kaip žaidimas, papildomos pajamos prie mano nedidelio atlyginimo“, – savo pirmus žingsnius versle apibūdino jauna moteris.

Nesuprasdama likimo siunčiamų ženklų vis keitė darbovietes, kuriose nerasdavo sau vietos. Brovėsi į rėmus, bet į juos netilpo.

Bandė priprasti prie griežtų banko taisyklių, kurios būdingos įtakingai visuomenės institucijai. Jai nepatiko dalykinis aprangos stilius, kūrybingai asmenybei buvo nuobodu. „Kostiumėlis kėlė žiovulį, tad ėmiau ir pasisiuvau ryškią suknelę“, – kartą apsisprendė ji. Pagaliau radusi būdą, kaip save išreikšti, suprato, kad yra laiminga. Ta laimė sėkmingai įsiliejo į modeliuojamų ir siuvamų drabučių spalvas.

Ji džiaugėsi, kad siuvimas – mielas laisvalaikio užsiėmimas – virto rimtu darbu, kuris duoda pajamų ne tik jai, bet ir įmonės darbuotojams.

Savanorystė – įgyti žinių

Moteris prisipažino, jog norėtų šiek tiek pailsėti ir užsiimti savanoryste. Pasisemti patirties, patobulinti rinkodaros, komunikacijos, gamybos bei dizaino valdymo žinias. „Mane pažįstantys žmonės sako, kad šitaip atsiplėšusi nuo savo veiklos ištverčiau ne ilgiau kaip mėnesį, – svarstė Diana. – Visada ką nors darau, turiu nuolatos nešti naudą.“ Savanoriavimą kitose įmonėse ji įsivaizduoja kaip žinių įgijimo procesą.

Akivaizdu, kad jaunai vadovei nesvetimas troškimas mokytis. Studijos motyvuoja ir skatina eiti toliau, padeda plėtoti idėjas. Kuo daugiau žinių žmogus turi, tuo geresnius sprendimus gali priimti. „Reikia dar pasimokyti, norėčiau įgyti antrą bakalauro diplomą“, – linksmai čiauškėjo pašnekovė.

Nepavyksta, jei nenori

Veiklias moteris imtis verslo įkvepia motinystė. O D. Lucinavičiūtės teigimu, kurti ir plėtoti verslo idėjas ją paskatino ne motinystė, o žinių badas. Net laukdamasi kūdikio nesinaudojo akademinėmis atostogomis, neatidėjo studijų vėlesniam laikui. Dviejų savaičių naujagimę palikusi globoti tėčiui, darnaus vystymosi vadybos ir administravimo magistro laipsnio siekianti studentė ėmėsi sunkiai įgyvendinamo tikslo. „Mano vyras kas dvi valandas atvažiuodavo prie Mykolo Romerio universiteto, o aš atlėkdavau pamaitinti savo dukrytės. Mūsų šeimoje vyravo griežta nuostata: pirmiausia – mokslai. Teko derintis ir bandyti. Nepavyksta, jei nenori“, – tikino moteris.

Išgyventą ekonominę krizę D. Lucinavičiūtė įvardijo kaip verslavimo akstiną. „Reikėjo atsiskaityti už mokslus“, – nedaugžodžiavo ji.

Iš mamos išmokusi siūti, sumanė siuvykloje rastas atraižas panaudoti pagalvėlėms, pliušiniams žaislams gaminti ir juos pardavinėti mugėse. Pradėjusi siūti drabužius sau, ėmė kurti ir kitiems.

Labiau kūrėja nei strategė

Pasak drabužių dizainerės, be komandos būtų sunku ką nors sukurti, eiti toliau. Reikalinga stipri ir motyvuota specialistų grupė, kurios nariai pasitikėtų vienas kitu. „Labiau esu kūrėja, nei verslo strategė, vykdanti ir pamatuojanti visus gyvenimo siekius, tikslus. Man sunku susikaupti dirbant, jei išpūsta dienotvarkė. Jeigu joje daugiau nei šeši punktai, vos spėju suktis“, – nuoširdžiai prisipažino ji. Sukurti „debesėlius“, dalytis idėjomis daug smagiau, negu jas vykdyti.

Žavisi Coco Chanel

Neretai išgirsta ar pamatyta istorija gali suteikti jėgų, išlaisvinti kūrybiškumą, paskatinti naujiems iššūkiams. Paklausta, kokie žymių moterų pavyzdžiai yra įkvepiantys, Diana ilgai nedvejojo. Šiuo metu žavisi Coco Chanel asmenybe, jos gyvenimo būdu, filosofija.

Prancūzų dizainerė, įkūrusi „Chanel“ mados namus, padovanojusi pasauliui ypatingą drabužių stilių, artima modeliuotojos dvasiai. „Jaučiu panašumą: kaip ir ji, esu moteriškai jausminga ir vyriškai drąsi.“

C. Chanel išmintimi verta vadovautis. „Chanel“ prekės ženklas yra vienas žinomiausių tarp prabangos prekių.

D. Lucinavičiūtei šiandien paveikiausia atrodo ši legendinės dizainerės mintis: „Jei gimei be sparnų, nekliudyk jiems augti.“ Šią sparnuotą frazę Diana pritaikė sau. Esą ji gimusi be laimingų marškinėlių. Visko teko siekti pačiai, be būrio pagalbininkų. „Turbūt tik vienintelį kartą esu pakliuvusi į laimingai susiklosčiusią situaciją, kai pradėjau kurti savo verslą“, – šyptelėjusi pasakė vadovė.

Būti savimi

D. Lucinavičiūtė įsitikinusi, kad sudėtingiausias iššūkis būti savimi, rasti įdomiausius sprendimus dinamiškai besikeičiančiame mados pasaulyje. Anot pašnekovės, jai tenka blaškytis tarp dviejų prigimčių: kūrėjos ir vadovės. „Ketinu bandyti užkariauti pasaulio kraštą, o vėliau persigalvoju. Svarstau, ar verta plėstis? Kuo didesnis esi, tuo daugiau laukia iššūkių, atsakomybės bei streso.“ Atsirandančios pagundos kursto norą išlaidauti. Prieštaringos asmenybės pusės, dvilypumas apsunkina sprendimų priėmimą.

D. Lucinavičiūtė paatviravo, kad moteriškos silpnumo akimirkos nesvetimos ir jai, prie įmonės vairo stovinčiai verslininkei: „Sunku kasdien spręsti keblias situacijas, kurios trukdo eiti pirmyn. Kartais norisi atsiduoti vien kūrybai.“

Pasak įmonės vadovės, šiuolaikiniai žmonės suvokia savo išskirtinę vertę darbo rinkoje, jie turi ambicijų ir idėjų. Svarbiausia – nebijoti savo kūrybiškų idėjų demonstruoti ir ieškoti būdų, kaip jas įgyvendinti. Ji tikino, kad kiekvienas asmuo, atėjęs į jos gyvenimą, ką nors atsineša. „Nesu galvų medžiotoja, norėčiau, kad žmonės pas mane ateitų patys, – pasakojo Diana. – Kam nors galiu pasirodyti griežta ir arogantiška, tačiau yra priešingai. Klauskite manęs, prašykite. Kartais padedu kitiems labiau nei sau.“

Verslą kurti nėra lengva

Drabužių kūrėja tikino, kad savo verslą kurti yra nelengva. Siekiant tikslo reikia įdėti daug pastangų. Anot jos, žmonės lipdo verslus, bando tapti verslininkais, tačiau ne visiems pavyksta.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 60–70 proc. naujų bendrovių per pirmuosius trejus metus nutraukia savo veiklą. „Sunku patikėti, tačiau tai tikrų tikriausia tiesa. Iš karto galvok, ką darysi, kad išgyvuotum tuos trejus metus, – aiškino Diana. – Verslui tai ilgas laikas. Liūdna, kai po vienų ar dvejų metų žlunga visos investicijos, nes plėtotis nebeužtenka jėgų.“

Siuvimo prekių ir paslaugų studijos „Adatytė“ vadovė perspėjo, kad savo verslu teks rūpintis dvidešimt keturias valandas per parą. Kaip sakė ji, pirmiausia reikia įsitikinti ar naujiems įsipareigojimams pradedantieji verslininkai galės skirti tiek laiko, ypač jei turi vaikų. „Ačiū mano šeimai. Jie dalyvauja procese, padeda kurti. Leidžia dirbti per naktis, – prisipažino moteris. – Jei mechanizmo bent vienas varžtelis aprūdijęs, laikrodis nepradės veikti. Reikia kalbėtis. Kalbantis pavyksta išvengti pykčio ir nesantaikos.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"